SylabUZ

Generate PDF for this page

Podstawy badań marketingowych - course description

General information
Course name Podstawy badań marketingowych
Course ID 14.2-WP-SOCP-PBM
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Sociology
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2020/2021
Course information
Semester 6
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Krzysztof Lisowski
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 - - Credit with grade
Class 15 1 - - Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie studenta z problematyką badań marketingowych, ich rolą w procesie podejmowania decyzji, przekazanie wiedzy z zakresu metodologii badań marketingowych, zapoznanie ze specyficznymi metodami i technikami badań marketingowych.

 

Prerequisites

Brak

Scope

 

Zakres tematyczny wykładów:

Pojęcie, funkcje i historia badań marketingowych.

Rola menadżera marketingu – zakres i charakter poszukiwanych informacji marketingowych.

Badania marketingowe a podejmowanie decyzji.

Przedmiot i etapy badań marketingowych (definiowanie problemów i celów badania marketingowego– problemy decyzyjne).

Metody i techniki badań marketingowych.

 

Zakres tematyczny ćwiczeń:

Ilościowe badania marketingowe (omnibusy, badania segmentacyjne, badania trackingowe i panelowe, badania mediów, testy produktów i usług, badania shopperowe, analiza
i interpretacja danych ilościowych).

Jakościowe badania marketingowe (badania mystery shopping - tajemniczy klient, zogniskowane wywiady grupowe FGI, obserwacje, wywiady pogłębione IDI, badania elementów składowych marki, analiza i interpretacja danych jakościowych).

 

Teaching methods

Wykłady: wykład konwencjonalny

Ćwiczenia: analiza tekstów, dyskusja, prezentacja

 

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

WARUNKI ZALICZENIA wykładu:

 

 

Uwagi

Zaliczenie na ocenę

Tak

Zaliczenie na ocenę

w formie kolokwium pisemnego (pytania otwarte i zamknięte – test).

 

Minimalny próg wymagań

uzyskanie 50% punktów.

 

Zakres materiału na egzamin

zgodny z przedstawionym na pierwszych zajęciach sylabusem.

 

Ocena z wykładu

to ocena z kolokwium pisemnego.

 

 

 

WARUNKI ZALICZENIA ćwiczeń:

 

Uwagi

Zaliczenie na ocenę

Tak

Przygotowanie prezentacji

Oceniana będzie zgodność z tematem, poprawna struktura prezentacji, język, rzetelność, samodzielność wykonania pracy, odpowiedni dobór literatury przedmiotu. Poprawny sposób prezentacji, umiejętność udzielenia odpowiedzi na pytania dotyczące prezentowanego materiału.

Kolokwium

zgodnie z przedstawionym na pierwszych zajęciach sylabusem.

Ocena z ćwiczeń

stanowić będzie średnią arytmetyczną oceny z prezentacji (60%) i aktywności (40%).

Ocena końcowa z przedmiotu

to średnia arytmetyczna ocen z ćwiczeń i wykładu.

 

Recommended reading

Churchill G.A., Badania marketingowe – podstawy metodologiczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.

Kaczmarczyk S., Badania marketingowe, metody i techniki, Wydawnictwo PWE, Warszawa 2002.

Maison D., Jakościowe metody badań marketingowych. Jak zrozumieć konsumenta, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010.

Maison D., Zogniskowane wywiady grupowe, jakościowa metoda badań marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.

Maison M., Noga-Bogomilski A. (red.), Badania marketingowe. Od teorii do praktyki, Wydawnictwo GWP, Gdańsk 2007.

Mazurek - Łopacińska K. (red.), Badania marketingowe, teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.

Pfaff D., Badania rynku. Jak pozyskiwać najistotniejsze dla firmy informacje marketingowe, Wydawnictwo BC.edu, Warszawa 2010.

Sudoła S., Szymczak J., Haffera M., (red.), Marketingowe testowanie produktów, Wydawnictwo PWE, Warszawa 2000.

Sztabiński P.B., Sztabiński F., Sawiński Z. (red.), Nowe metody, nowe podejścia w naukach społecznych, Wydawnictwo IFiS PAN, Warszawa 2004.

Further reading

Rószkiewicz M., Metody ilościowe w badaniach marketingowych, Wydawnictwo PWN, Warszawa 2002.

Creswell J. W., Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2013.

Notes

Brak


Modified by dr Krzysztof Lisowski (last modification: 23-04-2020 22:26)