SylabUZ

Generate PDF for this page

Społeczne aspekty reklamy - course description

General information
Course name Społeczne aspekty reklamy
Course ID 14.2-WP-SOCD-SAR
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Sociology
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2020/2021
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Beata Trzop, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 15 1 - - Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie studenta z problematyką reklamy w aspekcie społecznym, rodzajami przekazów reklamowych i modelami ich społecznego odkodowania.

Prerequisites

Brak

Scope

  1. Podstawowe kwestie definicyjne związane z reklamą.
  2. Społeczne, psychologiczne  i ekonomiczne aspekty reklamy.
  3. Tradycyjne rodzaje reklam: związanych z mediami: reklama telewizyjna ,reklama prasowa, reklama radiowa, reklama zewnętrzna.
  4. Reklama internetowa, reklama w social mediach.
  5. Reklama komercyjna a reklama społeczna.
  6. Odkodowywanie reklamy.
  7. Role społeczne w reklamie.

Teaching methods

Praca z tekstem, praca w grupie, zadania praktyczne.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Kryteria oceny: przygotowanie prezentacji (poprawny wybór literatury, sposób prezentacji, krytyczna analiza, inicjowanie dyskusji); wykonywanie zadań praktycznych związanych z treścią realizowaną na ćwiczeniach; średnia arytmetyczna ocen z prezentacji i ocen z zadań praktycznych jest oceną z ćwiczeń.

Ocena końcowa jest oceną z ćwiczeń.

Recommended reading

  1. Barska A., Reklama wczoraj i dziś, Warszawa 2016.
  2. Doliński A., Psychologiczne mechanizmy reklamy, Wydawnictwo GWE, Sopot 2003.
  3. Kall J., Reklama, Wydawnictwo PWE, Warszawa 2010.
  4. Maison D., Noga – Bogomilski A. (red.), Badania marketingowe. Od teorii do praktyki, Wydawnictwo GWE, Gdańsk 2007.
  5. Nowacki, Reklama, warszawa 2019.
  6. Wiedza o reklamie: od pomysłu do efektu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009.

Further reading

  1. Bogunia-Borowska M., Znaczenie przekazów reklamowych w procesie kodyfikacji społecznej w społeczeństwie konsumpcyjnym, Kultura Popularna 0,2004.
  2. Czaplicka M., Uwiedź klienta, Warszawa 2019.
  3. Grębowiec J. Pragmatyka reklamy, Kraków 2017.
  4. Toscani O., Reklama – uśmiechnięte ścierwo, Warszawa 2009.
  5. Trzop B., Typy kultury popularnej na łamach czasopism kobiecych , Zielona Góra 2005.
  6. Kozłowska A., Reklama. Socjotechnika oddziaływania, Wydawnictwo SGH, Warszawa 2006.

Notes


Modified by dr hab. Beata Trzop, prof. UZ (last modification: 17-04-2020 14:08)