SylabUZ

Generate PDF for this page

Użyteczność produktów cyfrowych - course description

General information
Course name Użyteczność produktów cyfrowych
Course ID 14.2-WP-SOCD-UPC
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Sociology
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2020/2021
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • mgr Marcin Woźny
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 15 1 - - Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z problematyką użyteczności (usability) produktów cyfrowych. Studenci poznają najważniejsze teorie i badania dotyczące dopasowywania produktów do potrzeb i możliwości człowieka.

Prerequisites

Scope

 

1.      Użyteczność w projektowaniu

2.      Percepcja człowieka a projektowanie

3.      Uwaga i pamięć w projektowaniu

4.      Projektowanie dla dostępności, z uwzględnieniem ograniczeń

5.      Ewaluacja użyteczności i dostępności

6.      Analiza heurystyczna produktów cyfrowych

7.      Przygotowanie testów z użytkownikami — od hipotez do organizacji badań.

8.      Moderowanie testów z użytkownikami.

9.      Rola obserwatora w testach z użytkownikami.

10.    Opracowanie i prezentacja wyników testów.

11.    Metodyka szybkich iteracyjnych testów (RITE).

 

Teaching methods

Praca warsztatowa, praca w grupie, dyskusje, prezentacje

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Praca warsztatowa, praca w grupie, dyskusje, prezentacje

Recommended reading

1.               „Service Design”, redakcja Fazlagić J.

2.               Frederick M. – „101 Things I Learned in Architecture School”

3.               Merholz P., Wilkens T., Schauer B., Verba D.– „Subject To Change: Creating Great Products & Services for an Uncertain World: Adaptive Path on Design”

4.               Polaine A., Løvlie L., Reason B.,– „Service Design: From Insight to Implementation”

5.               Resmini A., Rosati L.– „Pervasive Information Architecture: Designing Cross-Channel User Experiences”

6.               Springer F. – „Wanna z kolumnadą”

7.               Sterling B. – „Shaping Things”

8.               Stickdorn M., Stickdorn M., Schneider J.– „This is Service Design Thinking: Basics-Tools-Cases”

9.               Wicha M. – „Jak przestałem kochać design”

Further reading

Notes


Modified by dr Tomasz Kołodziej (last modification: 16-04-2020 09:51)