Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z metodami i technikami badań jakościowych, jakie można wykorzystać w projektowaniu działań z zakresu User Experience.
Prerequisites
Brak
Scope
Specyfika jakościowych badań empirycznych dla potrzeb IT.
Rola badań jakościowych w poszczególnych etapach procesu projektowego (wstępne badanie potrzeb; badania ewaluacyjne; testy z użytkownikami).
Przegląd najważniejszych metod i metodyk badań jakościowych UX.
Wywiady pogłębione.
Obserwacje uczestniczące.
Badania fokusowe.
Analiza heurystyczna.
Analiza jakościowa.
Opracowywanie wyników badań.
Teaching methods
Praca warsztatowa, praca w grupie, dyskusje, prezentacje.
Learning outcomes and methods of theirs verification
Outcome description
Outcome symbols
Methods of verification
The class form
Assignment conditions
Praca grupowa polegająca na przygotowaniu projektu badania jakościowego z zakresu UX ; ocena końcowa to ocena z przygotowanego projektu badania.
Recommended reading
Babbie, E., Badania społeczne w praktyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005; rozdz. 10, 11, 12, 18, 19.
Denzin, N. K., Lincoln, Y. S., Metody badań jakościowych, Państwowe Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009.
Hammersley, M., P. Atkinson, Metody badań terenowych, Wyd. Zysk & S-ka, Poznań 2000.
Konecki K., Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana, PWN, Warszawa 2000.
Maison D., Zogniskowane wywiady grupowe, PWN, Warszawa 2001.
Miles M. B, Huberman A. M., Analiza danych jakościowych,Trans Humana, Białystok 2000,
Nikodemska-Wołowik A., Jakościowe badania marketingowe, PWE, Warszawa 1999.
Rogoś-Turek B., Mościchowska I., Badania jako podstawa projektowania User Experience, Wydawnictwo PWN, Warszawa 2015.
Silverman, D., Interpretacja Danych Jakościowych, Wydawnictwo PWN, Warszawa 2009.
Silverman, D., Prowadzenie badań jakościowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009.
Further reading
Goffman, E., Analiza ramowa. Esej z organizacji doswiadczenia. „NOMOS”, Kraków 2010.
Kuniavsky M., Goodman E., Moed A.– „Observing the User Experience: A Practitioner’s Guide to User Research”, Elsevier, 2012.
Plano Clark, V. L., Creswell, J. W., The Mixed Methods Reader, SAGE Publication, Los Angeles, 2008; rozdz. 1, 7, 9.
Sudoł S. (red.), Marketingowe testowanie produktów, PWE, Warszawa 2000.
Notes
Modified by dr Tomasz Kołodziej (last modification: 16-04-2020 09:51)