SylabUZ
Course name | Diagnoza specjalnych potrzeb edukacyjnych II |
Course ID | 05.6-WP-PSEW-DSPE2 |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogika specjalna - edukacja włączająca |
Education profile | academic |
Level of studies | Postgraduate studies |
Beginning semester | winter term 2019/2020 |
Semester | 2 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | - | - | 15 (including as e-learning) |
1 (including as e-learning) |
Credit with grade |
Nabycie wiedzy z zakresu diagnozowania specjalnych potrzeb edukacyjnych z różnorodnymi zaburzeniami edukacyjnymi i rozwojowymi oraz zapoznanie z wybranymi narzędziami diagnostycznymi niezbędnymi w warsztacie pracy nauczyciela w przedszkolu i w szkole.
Teoretyczne podstawy terapii psychologicznej i pedagogicznej dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Podstawy pedagogiki specjalnej.
1. Diagnoza w ujęciu praktycznym - od czego zacząć - formularze diagnostyczne dzieci w grupach rówieśniczych. 2. Zasady postępowania diagnostycznego w badaniach uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i rozwojowymi ze szczególnym uwzględnieniem dzieci i uczniów ze spektrum autyzmu i Zespołu Aspergera, dysfunkcją narządu wzroku, z trudnościami i niepowodzeniami szkolnymi oraz dzieci zdolnych. 3. Standardy adaptacji narzędzi diagnostycznych i procesu diagnostycznego dla dzieci i młodzieży z uszkodzeniami wzroku. 4. Standardy narzędzi diagnostycznych dla dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera. 5. Standardy narzędzi diagnostycznych i wspomagających dla dzieci i uczniów zdolnych - test uzdolnień wielorakich, test inteligencji wielorakiej. 6. Diagnoza trudności i niepowodzeń szkolnych dziecka - kryteria diagnostyczne, wyrównywanie szans.
Dyskusja, pokaz, metoda problemowa, metoda projektów, metoda działań praktycznych.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnej oceny z kolokwium (50%) z treści ćwiczeń oraz aktywność (25%) i obecność na zajęciach (25%).
Modified by dr hab. Jarosław Bąbka, prof. UZ (last modification: 04-02-2020 21:04)