SylabUZ

Generate PDF for this page

Konstruowanie i ewaluacja indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego - course description

General information
Course name Konstruowanie i ewaluacja indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego
Course ID 05.6-WP-PSEW-KEIP
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogika specjalna - edukacja włączająca
Education profile academic
Level of studies Postgraduate studies
Beginning semester winter term 2019/2020
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 1
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Regina Korzeniowska
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class - - 15
(including as e-learning)
1
(including as e-learning)
Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie studenta z istotą i zasadami tworzenia indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego (IPET). Ukształtowanie umiejętności tworzenia IPET. Ugruntowanie postawy aktywności i sumienności.

Prerequisites

Podstawy pedagogiki specjalnej. Umiejętności metodyczne w pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z niepełnosprawnością.

Scope

1) Podstawy prawne tworzenia programów. 2) Wielospecjalistyczna diagnoza i ocena potrzeb – jako podstawa pomocy uczniowi. 3) Tworzenie IPET-u – zasady. 4) Formy
dokumentacji. 5) Współpraca w tworzeniu i realizacji IPET-u. 6) Ewaluacja IPET-u.

Teaching methods

Dyskusja, pokaz, metoda problemowa, metoda działań praktycznych.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Średnia ocen z: 1) Kolokwium – pozytywna ocena, po uzyskaniu 60% poprawnych odpowiedzi. 2) Projekt IPET. 3) Aktywny udział w zajęciach.
Ocena z przedmiotu
Oceną końcową z przedmiotu jest ocena z ćwiczeń.

Recommended reading

1. Cabaj R., Diagnoza nauczycielska: narzędzia pomiaru pedagogicznego, Gdynia 2012.
2. Jarosz E., Wysocka E., Diagnoza psychopedagogiczna: podstawowe problemy i rozwiązania, Warszawa 2006.
3. Jas M., Jarosińska M., Specjalne potrzeby edukacyjne dzieci i młodzieży: ABC dyrektora przedszkola, szkoły i placówki, Warszawa 2010.
4. Głodkowska J., Poznanie ucznia szkoły specjalnej, Warszawa 1999.
5. Głodkowska J. (red.), Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole ogólnodostępnej. Wybrane zagadnienia teoretyczne, diagnostyczne i metodyczne,
Warszawa 2011.
6. Głodkowska J. (red.), Dydaktyka specjalna w przygotowaniu do kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, Warszawa 2010.

Further reading

1. Akty prawne dotyczące organizowania pomocy psychologiczno – pedagogicznej w szkole oraz kształcenia specjalnego uczniów z niepełnosprawnością.
2. Leśniewska K., Puchała E., Zaremba L. Specjalne potrzeby edukacyjne dzieci i młodzieży. Praca zespołu nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i specjalistów
prowadzących zajęcia z uczniem w przedszkolach, szkołach i placówkach. Warszawa 2011.
3. Hajnicz W., Konieczna A. (red.), Diagnozowanie kompetencji dzieci w procesie edukacyjnym, Warszawa 2013.

Notes


Modified by dr hab. Jarosław Bąbka, prof. UZ (last modification: 02-02-2020 20:47)