SylabUZ

Generate PDF for this page

The basic knowledge of multimedia and picture proccessin techniques - course description

General information
Course name The basic knowledge of multimedia and picture proccessin techniques
Course ID 03.4-WA-EASPP-MTPO-S19
Faculty Faculty of Arts
Field of study Graphic Arts
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2020/2021
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 3
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Katarzyna Dziuba
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Cel przedmiotu

Celem kształcenia jest rozwijanie umiejętności w posługiwaniu się cyfrowymi technikami wizualizacji 2D za pomocą technologii komputerowych. Pobudzanie i rozwijanie kreatywności i umiejętności studenta do wyrażania złożonych idei artystycznych przy właściwym doborze środków plastycznych i technologicznych z obszaru grafiki artystycznej z wykorzystaniem specyfiki programów bitmapowych i/ lub wektorowych - Photoshop, Illustrator.

Łączenie różnych typów obrazowania w obrębie konkretnej realizacji/ cyfrowy kolaż/

Twórcze i świadome posługiwanie się warsztatem cyfrowym.

 

Prerequisites

Zaliczenie podstaw grafiki warsztatowej  z zakresu  grafiki cyfrowej. Podstawowa znajomość programów graficznych do edycji i obróbki obrazu cyfrowego :programy rastrowe i wektorowe 2D (Photoshop  i/ub  Illustrator)

Scope

Tematy ćwiczeń pozwalają na szeroką interpretację i poszukiwanie odpowiedzi zgodnej z potrzebami twórczymi autora pracy( 2- 3 tematy zadane przez prowadzącego lub zaproponowane przez studenta po akceptacji wykładowcy).

Zakres tematyczny uwzględnia:

- warsztat cyfrowy jako inspiracja,

- kreatywne eksperymentowanie z obrazem,

-  szerokie myślenie o obrazie - konstruowanie obrazu graficznego w przestrzeni wirtualnej komputera  jak i również poza nim.  na różnych etapach realizacji, (np. skanowanie, fotografowanie jako eksperymentalny proces kreacji artystycznej), 

- doskonalenie warsztatu graficznego ( ćwiczenia i zadania pozwalające poznać w zaawansowany sposób możliwości graficznych programów komputerowych oraz poszukiwanie, analiza i świadome wykorzystanie charakterystycznych cech cyfrowego warsztatu graficznego.)

- łączenie mediów: fotografii, grafiki, rysunku itd. (cyfrowy kolaż), 

- możliwość łączenia druku cyfrowego z tradycyjnymi  technikami  graficznymi,

 

 

 

Teaching methods

Ćwiczenia realizowane są w oparciu o konsultacje . Korekty maja przede wszystkim  charakter dyskusji a ich uzupełnieniem są tematyczne wykłady  i prezentacje.

Student realizuje konkretne zadania  i na bieżąco omawia je z  prowadzącym (w wyjątkowych sytuacjach również możliwość  konsultacji mailowej). Weryfikacją poszczególnych etapów i stopnia zaawansowania realizacji są obowiązkowe przeglądy śródsemestralne.

Ostatecznym etapem jest fizyczna realizacja idei projektu zadanych lub indywidualnie zaproponowanych przez studenta tematów w formie:

- wydruku cyfrowego,

- innych form graficznych wizualizacji: graficzny obiekt, lub instalacja , projekcja lub inne prezentacje wykorzystujące łączenie różnych typów działań w obrębie realizacji jak np. druk cyfrowy z tradycyjnym drukiem warsztatowym czy autorską matrycą itp.uwzględniające czynnik cyfrowy. 

Najlepsze prace biorą udział w wystawie końcoworocznej, wystawach, konkursach i projektach graficznych krajowych i zagranicznych.

 

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Ostateczna ocena pracy studenta (zaliczenie z oceną) odbywa się na podstawie finalnej realizacji obowiązujących w danym semestrze 2-3 tematów jako spójnego cyklu prac uwzględniających działania cyfrowe.

Na finalną ocenę składają się:

- obecność i aktywność na zajęciach oraz na obowiązkowych przeglądach śródsemestralnych

- stopień zaangażowania w przebieg procesu dydaktycznego ,

- osiągnięte wyniki: oryginalność założeń i rozwiązań artystycznych i formalnych, twórcze podejście do realizowanych tematów, samodzielność podejmowania decyzji, opanowanie warsztatu i technik realizacyjnych

Skala ocen: 2 do 5

Warunkiem zaliczenia jest także dostarczenie plików zrealizowanych prac do obowiązującej archiwizacji.

Recommended reading

Podręczniki  do  nauki programów graficznych min:

- Adobe Photoshop CC/CC, Andrew Faulkner, Conrad Chavez, Wydawnictwo Helion, 2016 – OFICJALNY PODRĘCZNIK

- Adobe Illustrator CC/CC PL, Oficjalny podręcznik, Brian Wood, Helion 2015

 

Katalogi z konkursów i wystaw min:

1. VI Międzynarodowe Triennale Grafiki Cyfrowej Gdynia 2019, Stowarzyszenie Promocji Artystów Wybrzeża ERA ART i Centrum Designu, Gdynia 2019,

2. Wielość w jedności. Offset, serigrafia, techniki cyfrowe i działania intermedialne w grafice polskiej,  Muzeum Okręgowe im. Leona Wyczółkowskiego w Bydgoszczy, 2018

3.    Międzynarodowe  Biennale Grafiki Cyfrowej – Gdynia 2008, 2010, 2012, 2014, 2016, 2018

4.    7, 8, 9, 10 Triennale Grafiki Polskiej, Katowice 2009, 2012, 2015, 2018 Katowice

5.   5 -11 Biennale Grafiki Studenckiej – Poznań, 2007, 2009, 2011, 2013, 2015, 2017, 2019

6.    Międzynarodowe Triennale Grafiki – Kraków 2006, 2009, 2012, 2015, 2018

7.     Grand Prix Młodej Grafiki Polskiej- Kraków 2006, 2009, 2012, 2015, 2018

8    Kolor w Grafice Toruń 2003, 2006, 2009, 2012, 2015, 2018 Galeria Sztuki Wozownia

9.    ARSGRAFIA – PrintArt 2009, Międzynarodowe Triennale PrintArt Kraków - Katowice 2009, wydawca ASP w Katowicach

 


 

Further reading

Strony www:

http://www.triennial.cracow.pl

http://www.format-net.pl/pl/

https://pl.mocak.pl

http://www.2plus3d.pl

http://arteon.pl

http://obieg.u-jazdowski.pl

http://autoportret.pl

http://notesna6tygodni.pl

 

 

 

 

 

 

 

Notes


Modified by dr Katarzyna Dziuba (last modification: 03-05-2020 23:00)