SylabUZ

Generate PDF for this page

Open-air painting workshop - course description

General information
Course name Open-air painting workshop
Course ID 03.0-WA-MalP-PLEN-Zp-S14_pNadGenW789Y
Faculty Faculty of Arts
Field of study Painting
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2020/2021
Course information
Semester 6
ECTS credits to win 4
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Norman Smużniak, prof. UZ
  • dr Barbara Bańda
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Zajęcia praktyczne 60 4 - - Credit

Aim of the course

Celem przedmiotu jest porzeszenie wiedzy i doświadczeń z zakresu malarstwa. Celem jest również rozwinięcie umiejetności obserwacji, rejestracji, interpretacji otaczajacej rzeczywistości. Celem jest równiez uzupełnienie zagadnień z zakresu malarstwa poruszanych na zajęciach z przedmiotów kierunku malarstwo, odbywajacych się w pracowniach malarskich.

Prerequisites

Wymagania wstepne obejmują podstawowa wiedzę z zakresu malarstwa wyniesioną z pracowni malarskich, umiejetność samodzielnej pracy, samodzielnego poruszania sie w zakresie podstaw warsztatu malarskiego. 

Scope

Zakres tematyczny obejmuje klasyczne widzenie malarskie jak i umiejętność interpretacji. zakres to pejzaż miejski, pejzaż pozamiejski, wszelkiego rodzaje studia i interpretacje natury, interpretacje dowolnie wybranych fragmentów otaczającej nas rzeczywistości, kreowanie własnej rzeczywistości w formie obrazów, jako rodzaju studuim autorskiego.

Teaching methods

Metody obejmują indywidualne propozycje idei, pomysłów, konsultacje, serie szkiców, metoda od szkiców do realizacji. Korekta poszczególnych etapów pracy, oraz samodzielna praca studentów. Dokumentacja procesu tworzenia jest również metodą na naukę interpretacji przez studentów własnych dokonań w ramach pleneru.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Warunkiem zaliczenia jest aktywne uczestnictwo w plenerze, wykonanie założeń pleneru (szkiców, realizacji, warsztatów, działań twórczych). warunkiem jest również dokumentacja warsztatów, uczestnictwo w konsultacjach, aktywna, samodzielna praca, umiejetność analitycznej wypowiedzi na temat wykonanych zadań, prac, działań.

Recommended reading

  • Maria Rzepińska – „ Historia koloru” ,Arkady , W-wa, 1989 ,t. 1i2
  • J.M.W.Turner. The skies sketchbook, Tate Publishing, 2016
  • Artyści o sztuce. Od Van Gogha do Picassa,, Warszawa 1969
  • David Hockney: Wiedza tajemna, sekrety technik malarskich dawnych mistrzów, Wydawnictwo Uniwersitas, Kraków, 2006
  • Władysław Ślesicki, Techniki malarskie, spoiwa organiczne, Wydawnictwo Arkady, Warszawa,1984
  • Wasyl Kandyński, O duchowości w sztuce, Państwowa Galeria Sztuki, łódź, 1996

Further reading

  • Artforum, WWW.ARTFORUM.COM
  • Art Review, WWW.ARTREVIEW.COM
  • Flash Art., WWW.FLASHARTONLINE.COM
  • Parkett, WWW.PARKETTART.COM
  • Obieg, WWW.OBIEG.PL
  • Katalogi monograficzne i katalogi z wystaw różnych artystów.
  • W zależności od potrzeb, ustala prowadzący plener malarski

Notes

Plener malarski jest niezbędnym uzupełnieniem działań w zakresie wszystkich przedmiotów malarkich i około malarskich, w szczgólnosci na kierunku malarstwo. Jest to czas bardzo przyspieszajacy i wyraźnie wspierajacy rozwój artystyczny studenta. Plener otwiera przed studentem nowe możliwości, kreatywności artystycznej, które często są nie do uzyskania w warunkach pracowni artystycznej. Działalność plenerowa uwalnia swobodę wypowiedzi artystycznej, podpowiada nowe rozwiązania, uwalnia równiez studenta od codziennych schematów, niezbędnych w kształceniu pracownianym, a otwiera na interpretację, nowe sposoby wypowiedzi artystycznych.


Modified by dr Barbara Bańda (last modification: 06-04-2020 09:12)