SylabUZ

Generate PDF for this page

The basic knowledge of workshop oder design graphics - course description

General information
Course name The basic knowledge of workshop oder design graphics
Course ID 03.5-WA-GrafP-GrafWP-S16
Faculty Faculty of Arts
Field of study Painting
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2020/2021
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Maryna Mazur
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Poprzez wiedzę i wykształcone umiejętności student będzie realizował w kierunkowych pracowniach projektowania graficznego lub grafiki warsztatowej zadania związane z programem projektowania graficznego lub programem grafiki warsztatowej poszczególnych pracowni projektowych i graficznych.

Prerequisites

Student powinien posiadać podstawowe sprawności manualne (rysunek, malarstwo), podstawową znajomość programów graficznych do grafiki wektorowej, edycji tekstu i pracy z mapami bitowymi. Powinien samodzielnie analizować temat i kreatywnie rozwiązywać problemy łącząc obraz z treścią znaczeniową w pracowniach grafiki projektowej bądź budować własną interpretację zadań w pracowniach grafiki warsztatowej.

 

Scope

Studenci, przygotowani w podstawowych pracowniach rysunkowych i malarskich, korzystając z komputera z urządzeniami peryferyjnymi, w jasny i klarowny sposób realizują zadania i ćwiczenia wymagane przez prowadzącego. W ramach zajęć studenci wykonują prace mające swoje źródła w liternictwie, typografii, ilustracji. Projektują proste znaki graficzne, opracowują podstawowe druki firmowe, ulotki, foldery. W pracowniach grafiki warsztatowej realizują tematy przypisane do poszczególnych pracowni graficznych, poznają różnorodne techniki i możliwe sposoby realizacji własnych projektów. Poznają różne pracownie projektowania graficznego oraz pracownie grafiki warsztatowej działające w ISW.

Teaching methods

Pokaz multimedialny, omówienie ćwiczeń oraz technik graficznych.
Otwarta dyskusja w grupie na temat proponowanych projektów.
Rozmowa indywidualna w obecności grupy poszerzająca umiejętności argumentacji i obrony własnych decyzji.
W pracowni projektowej Forum Internetowe – wirtualna pracownia dla całej grupy studentów.

 

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Każdy ze studentów oceniany jest indywidualnie, szczególną uwagę zwracając na samodzielność, kreatywność, zaangażowanie i współpracę z prowadzącym. Umiejętność przekazu własnych przemyśleń, umiejętność argumentacji, przedstawienie swoich racji w formie graficznej i werbalnej są składową ogólnej oceny studenta. Każdy temat omawiany jest ze studentem w obecności grupy. Zaliczenie z oceną po przedstawieniu prac w formie wydruku komputerowego w formacie podanym w temacie ćwiczeń oraz w formie zapisu elektronicznego. W pracowniach grafiki warsztatowej zaliczenie po przedstawieniu własnoręcznych druków.

Recommended reading

1.      Gavin Ambrose, Paul Harris Layout. Zasady -- kompozycja – zastosowanie Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008

2.      Umberto Eco Pejzaż semiotyczny ;  PIW; Warszawa; 1972

3.      James Felici Kompletny przewodnik po typografiiWydawnictwo: słowo/obraz terytoria; Gdańsk 2006

4.      Adrian Frutiger Człowiek i jego znaki Wydawnictwo: Do, Warszawa; 2003

5.      Wasilij Kandinski Punkt i linia a płaszczyzna; PIW, Warszawa. 1986

6.      Joanna Sarzyńska-Putowska Komunikacja wizualna; Fundacja ASP Kraków; 2002

7.      Katalogi z konkursów i wystaw, min:

8.      5  Biennale grafiki studenckiej – Poznan 2007

9.      6   Biennale grafiki studenckiej – Poznan 2009

10.      7  Biennale grafiki studenckiej – Poznan 2011

11.      8  Biennale grafiki studenckiej – Poznan 2013

12.      ARSGRAFIA – PrintArt 2009, Międzynarodowe Triennale PrintArt Kraków - Katowice 2009, wydawca ASP w Katowicach

13.      7 Triennale Grafiki Polskiej, Katowice 2009, BWA Katowice

14.      8 Triennale Grafiki Polskiej, Katowice 2012, BWA, Katowice

15.      Grand Prix Młodej Grafiki Polskiej- Kraków 2006, 2009, 2012

16.   Międzynarodowe Triennale Grafiki – Kraków 2006, 2009, 2012

17.   Kolor w Grafice Toruń 2003, 2006, 2009,2012, Galeria Sztuki Wozownia

18.   Międzynarodowe  Biennale Grafiki Cyfrowej – Gdynia 2008, 2010, 2012

19.   Podręczniki  do  programów graficznych min:

20.   Adobe  Photoshop CS5/CSP PL , Helion, 2011

21.   Po prostu Photoshop CS5/CSP PL, Helion 2011, Elaine Weinmann, Peter Lourekas

22.   Sztuka w Polsce 1945- 2005, A. Rottenberg,Stentor, Warszawa 2005

23.   ,,Digital art”,  Christiane Paul, Thames& Hudson world of art ,2003

24.   ,,Printmaking at the edge’’ Richard Noice, 2006

25.   ,,Colour in art ‘’ John Gage ,Thames& Hudson world of art, 2006

26.   „Grafika współczesna :Między unikatem a elektroniczną kopią: referaty z sesji naukowej zorganizowanej w ramach programu Międzynarodowego Triennale Grafiki Kraków, 1999

27.   „Zastosowanie druku cyfrowego w praktyce grafiki artystycznej” Prof. A. Romaniuk ASP Katowice 2002

28.   Lev Manovich, Język nowych mediów, Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006

29.   R.W.Kluszczyński, Sztuka Interaktywna-Od dzieła –instrumentu do interaktywnego spektaklu, Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2010

30.   Interaktywne Media Sztuki,red A. Porczak, ASP Kraków 2009

31.   Estetyka cyfrowa, N.Bolz, przeł J.Ostaszewski, red.A. Gwóźdź

32.   Sztuka i iluzja, B.Gombrich, PWN,Warszawa 1984

33.   Punkt,linia,płaszczyzna, W.Kandinsky, Warszawa 1989

34.   Sztuka w Polsce 1945- 2005, A. Rottenberg,  ,Stemtor, Warszawa 2005

35.   Sztuka i percepcja wzrokowa, R.Arnheim,Warszawa 1979

Further reading

1.      Robert Bringhurst, Elementarz stylu w typografii, Design Plus; 2008

2.     Jacek Mrowczyk Niewielki słownik typograficzny; Słowo / obraz terytoria; 2008

3.     Michael Evamy Logo Przewodnik dla projektantów; Wydawnictwo PWN; 2008

4.     Piotr Rypson Nie gęsi. Polskie projektowanie graficzne 1919–1949; Karakter; 2011

1a.      Literatura uzupełniająca: Czasopisma:

2.      ,,Arteon”  „Format” ,,2+3D",,,Notes", ,,Autoportret’’ Exit’’ ‘’Grafia (2004-2008)

3.      Strony www:

4.      www:triennial.cracow.pl (Stowarzyszenie Miedzynarodowe Triennale Grafiki- Kraków)

5.      www:icondata.trienial.cracow.pl  (wirtualne muzeum współczesnej grafiki)

6.      www:polishprintmaking.com

7.      www:arteon.pl

8.      www:obieg.pl

9.      ,,Namietnosci i inne przypadki, /Izabella Gustowska: Passions and Other Cases,

10.    Centrum Sztuki Współczesnej, Warszawa 2001,

11.   ,,Społeczeństwo informacyjne, Cyberkultura. Sztuka, Multimediów,

12.   R.W.Kluszczyński ,   Rabid, Kraków 2001,

13.   ,,Skanowanie cyfrowe dla profesjonalistów", Busch David D.

14.   ,,Sztuka i percepcja wzrokowa” Rudolf Arnheim

15.   ,,KOLOR  kurs dla artystów i projektantów” David Hornung, Universitas, 2009

16.   ,,Contemporary graphic art. in Poland”R. Noyce– Craftsman House - 1997

Notes

dodatkowo obowiązywać będą 2 godziny konsultacji tygodniowo


Modified by dr hab. Jarosław Łukasik, prof. UZ (last modification: 10-05-2020 23:37)