SylabUZ

Generate PDF for this page

Introduction to study - course description

General information
Course name Introduction to study
Course ID 01.3-WZS-ŻCZP-WDS
Faculty The Branch Faculty of the University of Zielona Góra in Sulechów
Field of study Human nutrition
Education profile practical
Level of studies First-cycle studies leading to Engineer's degree
Beginning semester winter term 2020/2021
Course information
Semester 1
ECTS credits to win 1
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Justyna Korycka - Korwek
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest przekazanie podstawowej wiedzy na temat funkcjonowania uczelni i praw studentów oraz pomoc studentom w przystosowaniu ich do trybu nauczania na studiach wyższych oraz motywacja do ich ukończenia z jak najlepszym wynikiem.

Prerequisites

Scope

1.System szkolnictwa wyższego w Polsce. Ramy kwalifikacji dla szkolnictwa wyższego. Europejski System Transferu
i Akumulacji Punktów (ECTS).

2.Misja i strategia rozwoju Uniwersytetu Zielonogórskiego. Podstawowe akty prawne. Regulamin studiów
i Regulamin studiów. Organy uczelni. Struktura organizacyjna. Dokumentacja studenta. Etyka środowiska akademickiego.

3.Potencjalne miejsca pracy po ukończeniu kierunku Żywienie Człowieka i Dietoterapia. Specyfika studiowania na kierunku.

4.Efekty kształcenia dla kierunku. Program kształcenia. Program studiów. Rodzaje zajęć dydaktycznych. Możliwości wyboru przedmiotów i bloków przedmiotów.

5.Wiedza naukowa a wiedza potoczna. Źródła wiedzy. Aktywne słuchanie. Zasady efektywnego notowania. Korzystanie ze źródeł pisanych. Techniki poprawiające koncentrację. Podstawowe metody zapamiętywania. Krytyczne myślenie.

6. Korzystanie z biblioteki. 

7. Efektywne zarządzanie własnym czasem. Planowanie. Higiena życia a nauka. Miejsce do nauki. Odżywianie.
Sen i wypoczynek. Aktywność ruchowa. Rola sportu akademickiego.

8. Elementy coachingu jako sposób motywacji studentów do osiągania najlepszych wyników, regularnego uczęszczania na zajęcia oraz angażowania się w działalność uczelni.

9. Wykonywanie prac pisemnych. Przygotowanie plakatu (posteru). Przygotowanie prezentacji. Publiczna prezentacja własnej pracy. Udział w dyskusji.

10. Sposoby sprawdzania wiedzy i umiejętności. Sprawdziany, kolokwia, egzaminy ustne, egzaminy testowe, egzaminy pisemne. Przygotowywanie się do egzaminów.

11. Radzenie sobie ze stresem. Narzędzia aktywizacji mózgu do nauki, Metody koncentracji.

Teaching methods

- Wykład z wykorzystaniem narzędzi multimedialnych

- Wykład problemowy

- Dyskusja

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Podstawą uzyskania pozytywnej oceny z przedmiotu są:

- aktywność w trakcie zajęć, aktywny udział w dyskusjach,

- pozytywne zaliczenie końcowego testu sprawdzającego wiedzę.

Recommended reading

1.Ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce

2. E. Chmielecka (red.): Autonomia programowa uczelni. Ramy kwalifikacji dla szkolnictwa wyższego, Ministerstwo Nauki
i Szkolnictwa Wyższego, 2010.

3. Europejski System Transferu i Akumulacji Punktów (ECTS). Przewodnik dla użytkowników, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Warszawa 2009

4. Regulamin studiów

5. Bennewicz M., Prelewicz A.: Coaching. Zestaw narzędzi. wyd. Onepress, 2018.

 

 

Further reading

  1. J. Knoblauch, Sztuka uczenia się, Vocatio Oficyna Wydawnicza 2000.
  2. E. A. Locke, Jak uczyć się efektywnie, Wyd. NAKOM, 2009.
  3. A. Naik, Pokonaj stres. Poradnik przedegzaminacyjny, Ibis Wydawnictwo Książkowe, 2009.

Notes

W sylabusie wprowadzono treści dotyczące elementów coachingu. Wiedzę do ich efektywnego przekazania zdobyto podczas kursu pn. "Coaching Menedżerski", w ramach projektu "Zintegrowany program kształcenia na Uniwersytecie Zielonogórskim" współfinansowanym ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach osi priorytetowej:III. Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój, Działanie 3.5 Kompleksowe programy szkół wyższych.


Modified by dr Justyna Korycka - Korwek (last modification: 28-04-2020 09:51)