SylabUZ

Generate PDF for this page

Podstawy przedsiębiorczości - course description

General information
Course name Podstawy przedsiębiorczości
Course ID 01.3-WZS-ŻCZP-PodP
Faculty The Branch Faculty of the University of Zielona Góra in Sulechów
Field of study Human nutrition
Education profile practical
Level of studies First-cycle studies leading to Engineer's degree
Beginning semester winter term 2020/2021
Course information
Semester 5
ECTS credits to win 3
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • doc. dr inż. Izabela Wojewoda
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 20 1,33 12 0,8 Credit with grade
Class 10 0,67 6 0,4 Credit with grade

Aim of the course

Przedstawienie studentom znaczenia przedsiębiorczości we współczesnej gospodarce, a w szczególności pojęcia przedsiębiorczości, rodzajów działań przedsiębiorczych, cech przedsiębiorcy, co może motywować do podejmowania inicjatyw gospodarczych. Zapoznanie studentów z zasadami prowadzenia przedsiębiorstwa w ujęciu: ekonomicznym, finansowym, organizacyjno - zarządczym, marketingowym.

Prerequisites

Znajomość podstawowych pojęć ekonomicznych, podstawowa wiedza z zakresu organizacji i zarządzania oraz marketingu.

Scope

  1. Podstawowe pojęcia związane z działalnością gospodarczą - przedsiębiorstwo, przedsiębiorczość.
  2. Przedsiębiorca a człowiek przedsiębiorczy - definicje, cechy przedsiębiorcy.
  3. Pojęcie i rola MSP w gospodarce - szanse i bariery rozwoju małych przedsiębiorstw.
  4. Strategia firmy na rynku i biznes plan jako narzędzie jej weryfikacji.
  5. Analiza otoczenia i potencjału przedsiębiorstwa.
  6. Planowanie działalności gospodarczej.
  7. Źródła finansowania działalności przedsiębiorstwa. Kredyt, pożyczka, pomoc bezzwrotna, fundusze typu private equity/venture capital oraz Anioły Biznesu
  8. Elementy marketingu w nowopowstałej firmie.
  9. Zarządzanie w małym przedsiębiorstwie.
  10. Innowacyjne przedsiębiorstwo a innowacje w przedsiębiorstwie.

Teaching methods

  • metody podające: wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych; wykład problemowy
  • metody poszukujące: sytuacyjna: analizowanie przez grupy studentów rzeczywistych sytuacji organizacji; ćwiczeniowo-praktyczne: studium przypadków

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Na ocenę końcową składają się:

  • opracowanie biznes planu dla wybranego przedsiębiorstwa
  • zdanie przedmiotowego testu końcowego obejmującego treści wykładowe i praktyczne umiejętności
  • obecność na zajęciach oraz uczestnictwo w dyskusjach

Ocena z przedmiotu jest oceną składającą się w 50% z oceny z testu końcowego, w 40% z oceny z projektu, w 10% z oceny aktywności (obecność, udział w dyskusjach)

Recommended reading

  1. Piecuch T.: Przedsiębiorczość: podstawy teoretyczne, Wyd. C.H. Beck, Warszawa 2010
  2. Szajkowska A.: Zaplanuj swój sukces!: biznesplan na start, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2013
  3. Przedsiębiorczość i zarządzanie innowacjami. Wiedza, technologia, konkurencja, przedsiębiorstwo, red. Makieła Z. J., Stuss M.M., Wyd. C.H. Beck, Warszawa 2018

Further reading

  1. Sojak S. (red. nauk.): Założyć firmę i nie zbankrutować: studia przypadków, Difin, Warszawa 2010
  2. Zachariasz K.: Jak założyć i rozwinąć własną firmę?, Edgard, Warszawa 2013
  3. Wrońska-Bukalska E. (red. nauk.): System finansowy małego i średniego przedsiębiorstwa: obieg informacji, Difin, Warszawa 2015
  4. Samborska A.,Sowula S.: Jak założyć firmę i prowadzić działalność gospodarczą? Wyd. Edicon, Poznań, 2018

Notes


Modified by doc. dr inż. Izabela Wojewoda (last modification: 27-04-2020 10:55)