SylabUZ

Generate PDF for this page

Introduction to Pedagogy - course description

General information
Course name Introduction to Pedagogy
Course ID 05.0-WP-SP-KP-PP
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogical qualifications
Education profile academic
Level of studies Postgraduate studies
Beginning semester winter term 2020/2021
Course information
Semester 1
ECTS credits to win 1
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Mirosław Kowalski, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture - - 10
(including as e-learning)
0,67
(including as e-learning)
Credit with grade
Class - - 10
(including as e-learning)
0,67
(including as e-learning)
Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest zapoznanie słuchaczy z podstawowymi założeniami dotyczącymi pedagogiki

Prerequisites

Brak wymagań wstępnych 

Scope

Wykład:

 Wychowanie w kontekście rozwoju: ontologiczne, aksjologiczne i antropologiczne podstawy wychowania;  

System oświaty: organizacja i funkcjonowanie systemu oświaty,

Ćwiczenia 

Funkcje i cele edukacji szkolnej,

Modele współczesnej szkoły,

Alternatywne formy edukacji,

 

Teaching methods

Wykład podający,

Pogadanka, metody aktywizujące

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Wykład 

Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnej oceny z kolokwium.

Ocena wg następującej skali 0-51% ocena niedostateczna, 52%-67%- dostateczna, 68%-83% dobry, 84-100% bardo dobry

Ćwiczenia 

Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnej oceny z kolokwium.

Ocena wg następującej skali 0-51% ocena niedostateczna, 52%-67%- dostateczna, 68%-83% dobry, 84-100% bardo dobry

Ocena końcowa stanowi średnią arytmetyczną ocen uzyskanych na wykładzie oraz ćwiczeniach. 

Recommended reading

  1. Adamski F., red., Człowiek – wychowanie – kultura: wybór tekstów, Kraków 1993.
  2. Denek K., Aksjologiczne aspekty edukacji szkolnej, Toruń 1999.
  3. Gnitecki J., Zarys pedagogiki ogólnej, Poznań 1999.
  4. Kunowski S., Podstawy współczesnej pedagogiki, Warszawa 1993.
  5. Pilch T., red., Encyklopedia pedagogiczna, Warszawa 2000.
  6. Śliwerski B., Współczesne teorie i nurty wychowania, Kraków 2001.
  7. Śliwerski B., Pedagogika: podstawy nauk o wychowaniu, Gdańsk 2006.
  8. Kwieciński Z., Śliwerski B., Pedagogika, T. I-II, Warszawa 2003.
  9. Gnitecki J., Wprowadzenie do pedagogiki ogólnej, Poznań 2007.

Further reading

Notes


Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 27-04-2020 16:55)