SylabUZ
Course name | Psychologia szkolna |
Course ID | 14.4-WP-SP-KP-PS |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogical qualifications |
Education profile | academic |
Level of studies | Postgraduate studies |
Beginning semester | winter term 2020/2021 |
Semester | 2 |
ECTS credits to win | 1 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | - | - | 15 (including as e-learning) |
1 (including as e-learning) |
Credit with grade |
Celem przedmiotu jest zapoznanie słuchaczy z procesem uczenia się
Wiedza z zakresu psychologii ogólnej oraz rozwojowej
Teoria spostrzegania społecznego i komunikacji: zachowania społeczne i ich uwarunkowania, sytuację interpersonalną, empatię, zachowania asertywne, agresywne i uległe, postawy, stereotypy, uprzedzenia, stres i radzenie sobie z nim, porozumiewanie się ludzi w instytucjach, reguły współdziałania, procesy komunikowania się, bariery w komunikowaniu się, media i ich wpływ wychowawczy, style komunikowania się uczniów i nauczyciela, bariery w komunikowaniu się w klasie, różne formy komunikacji − autoprezentację, aktywne słuchanie, efektywne nadawanie, komunikację niewerbalną, porozumiewanie się emocjonalne w klasie, porozumiewanie się w sytuacjach konfliktowych;
pogadanka, dyskusja
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Aktywność na zajęciach
Dołęga Z. - Psychologiczne podstawy i społeczny aspekt wychowania integrującego, Kraków 2010.
Przetacznik-Gierowska M., Włodarski Z. - Psychologia wychowawcza, Warszawa 2002.
Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 27-04-2020 17:42)