SylabUZ
Course name | Metodyka kształcenia w grupie zróżnicowanej osób ze szczególnymi uzdolnieniami |
Course ID | 05.6-WP-PSEW-MKSU |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogika specjalna - edukacja włączająca |
Education profile | academic |
Level of studies | Postgraduate studies |
Beginning semester | winter term 2020/2021 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 1 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | - | - | 10 (including as e-learning) |
0,67 (including as e-learning) |
Credit with grade |
Zapoznanie studentów z podstawowymi wiadomościami z zakresu diagnozy dzieci zdolnych i twórczych oraz z metodyką i organizowaniem zajęć dla dzieci zdolnych i twórczych. Kształcenie umiejętności wdrażania wiedzy do praktyki edukacyjnej. Doskonalenie warsztatu nauczyciela, poprzez rozwijanie umiejętności planowania pracy z dzieckiem zdolnym.
Podstawy pedagogiki ogólnej, specjalnej i dydaktyki oraz psychologii ogólnej i psychologii rozwojowej.
Ćwiczenia:
Metody diagnozy pedagogicznej dzieci zdolnych i twórczych. Badanie aspektów istotnych dla twórczości obiektywnej i subiektywnej. Badanie uczniów zdolnych i twórczych z problemami w uczeniu się i w zachowaniu. Modele i strategie kształcenia uczniów zdolnych. Specyfika programów ukierunkowanych na uczniów zdolnych. Rodzaje aktywności i formy ekspresji twórczości dzieci/młodzieży. Metodyka pracy z dzieckiem zdolnym i twórczym: metody; zasady i strategie pracy z dzieckiem zdolnym i twórczym; treningi i lekcje twórczości. Projektowanie indywidualnych planów pracy z dzieckiem szczególnie uzdolnionym.
Dyskusja, burza mózgu, praktyczne działanie – projektowanie indywidualnych planów pracy z dzieckiem szczególnie uzdolnionym .
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Zaliczenie na podstawie aktywnej obecności i dyskusji studentów oraz skonstruowanego projektu zajęć w grupie uwzględniającej pracę z dzieckiem szczególnie uzdolnionym.
Modified by dr hab. Jarosław Bąbka, prof. UZ (last modification: 17-04-2020 19:46)