SylabUZ
Course name | Sex Education |
Course ID | 12.7-WP-PPiWM-EdSe |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna |
Education profile | academic |
Level of studies | Long-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2020/2021 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Tutorial | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Przyswojenie przez studentów podstawowej wiedzy na temat seksualności człowieka, zdrowia seksualnego, prawidłowości rozwoju psychoseksualnego, a także wiedzy z zakresu podstawowych zagadnień pedagogiki seksualnej. Ukształtowanie właściwego stosunku do wspierania rozwoju psychoseksualnego wychowanka i współpracy z rodzicami w tym zakresie.
Podstawowa wiedza z zakresu pedagogiki i psychologii.
Seksualność człowieka. Płeć człowieka w wymiarze biologicznym, psychologicznym i społeczno-kulturowym. Zdrowie seksualne i reprodukcyjne człowieka. Seksualność człowieka w cyklu życia. Rozwój psychoseksualny dzieci. Pojęcie normy w seksuologii. Rozwojowa norma seksualna. Przedmiot, cele i zadania pedagogiki seksualnej. Wychowanie seksualne, socjalizacja seksualna, uświadamianie seksualne. Wychowanie a role płciowe. Socjalizacja i obyczajowość seksualna. Rola rodziców oraz nauczycieli przedszkola i szkoły we wspieraniu rozwoju psychoseksualnego dzieci. Zagadnienia przemocy seksualnej wobec osób dorosłych i dzieci – typy przemocy, objawy wykorzystywania, prawo a przemoc seksualna. Profilaktyka ryzykownych zachowań seksualnych.
Wykład konwersatoryjny, prezentacja, dyskusja, pogadanka heurystyczna, metoda projektów.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Zajęcia z przedmiotu kończą się zaliczeniem z oceną.
Metodami weryfikacji efektów kształcenia są: ocena prezentacji wybranego zagadnienia programowego w toku zajęć – praca grupowa; ocena sposobu prezentacji i argumentacji własnych poglądów w toku zajęć oraz ocena pracy indywidualnej „Rola nauczyciela we wspieraniu rozwoju psychoseksualnego dzieci w wieku przedszkolnym”. Oceną końcową z przedmiotu jest ocena z konwersatoriów.
-
Modified by dr Jarosław Wagner (last modification: 16-04-2020 10:20)