SylabUZ
Course name | Psychology of individual differences |
Course ID | 14.4-WP-PPiWM-PRI |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna |
Education profile | academic |
Level of studies | Long-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2020/2021 |
Semester | 6 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Przedstawienie możliwości zastosowania wiedzy na temat różnic indywidualnych w praktyce edukacyjnej i wychowawczej
Brak
Psychologia różnic indywidualnych – podstawowe pojęcia i definicje.Różnice indywidualne w zakresie temperamentu. Wykorzystanie wiedzy o temperamencie w pracy dydaktycznej i wychowawczej.Różnice indywidualne w zakresie inteligencji. Związek inteligencji z osiągnięciami szkolnymi. Osobowość jako zespół cech. Pięcioczynnikowy Model Osobowości i jego zastosowanie w praktyce pedagogicznej. Charakterystyka stylów poznawczych. Style radzenia sobie ze stresem: zastosowanie w środowisku szkolnym.
Wykład konwencjonalny, dyskusja, analiza przypadków.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Pozytywna ocena ze sprawdzianu (powyżej 50% poprawnych odpowiedzi).
Marszał-Wiśniewska M., Uwikłany temperament: osobowość, temperament, środowisko, Warszawa 2011.
Nęcka E., Psychologia twórczości, Gdańsk 2001.
Strelau J., Psychologia różnic indywidualnych, Warszawa 2002.
Marszał-Wiśniewska M., Łukaszewski W., Wytrwałość w działaniu: wyznaczniki sytuacyjne i osobowościowe, Gdańsk 2006.
Modified by dr Jarosław Wagner (last modification: 16-04-2020 10:20)