SylabUZ

Generate PDF for this page

Methodology of Physical Education II - course description

General information
Course name Methodology of Physical Education II
Course ID 05.2-WP-PPiWM-MWF2
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Education profile academic
Level of studies Long-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2020/2021
Course information
Semester 7
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Grażyna Biczysko
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Tutorial 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Student poznaje miejsce wychowania fizycznego w edukacji elementarnej oraz podstawowe pojęcia i mechanizmy odnoszące się do rozwoju psychofizycznego oraz
motorycznego dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Nabywa umiejętności do samodzielnego prowadzenia zajęć ruchowych.

Prerequisites

Zaliczenie treści programowych z VI semestru

Scope

Praktyczne zastosowanie metod nauczania w różnych typach lekcji wychowania fizycznego.Opracowanie konspektu oraz samodzielne prowadzenie lekcji lekcji wychowania fizycznego.

Teaching methods

analiza dokumentów, metoda poglądowa, samodzielne opracowywanie materiałów metodycznych.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Warunkiem uzyskania pozytywnej oceny jest opracowanie konspektów lekcyjnych, samodzielne prowadzenie zajęć oraz frekwencja i aktywny udział w zajęciach.

Ocena końcowa to średnia arytmetyczna wszystkich form przewidzianych do realizacji przedmiotu. Wyniki średniej arytmetycznej ustala się zgodnie z zasadą: średnia 3,25
stanowi ocenę końcową 3,5; średnia 3,75 stanowi ocenę końcową 4,0; średnia 4,25 stanowi ocenę końcową 4,5; średnia 4,75 stanowi ocenę końcową 5,0.

Recommended reading

1. Tatarczuk J., 2011, Metodyka wychowania fizycznego. Zagadnienia wybrane. Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego. Zielona Góra.
2. Strzyżewski St., 1997, Proces kształcenia i wychowania w kulturze fizycznej. WS i P, Warszawa.
3. Maszczak T., 2000, Zajęcia ruchowe w kształceniu zintegrowanym. AWF Wrocław.
4. Kierczak U., 2012, Metoda projektów w pracy nauczyciela wychowania fizycznego : praktyczny przewodnik, Kraków.
5. Kierczak U., 2010, Koncepcja edukacji fizycznej : zdrowie, sport, rekreacja : wychowanie fizyczne w edukacji wczesnoszkolnej : poradnik metodyczny, Kraków.
6. Warchoł K., 2015, Planowanie zajęć wychowania fizycznego w edukacji wczesnoszkolnej z uwzględnieniem nowej podstawy programowej i programu "Mały Mistrz",
Rzeszów.

7. Bondarowicz M., Staniszewski T., 2008, Podstawy teorii i metodyki zabaw i gier ruchowych, Warszawa.
8. Bieżuńska E, Wierzbicka - Toruń M., 2007, Nowe zabawy i gry sportowe z nietypowymi przyborami : poradnik dla nauczycieli szkół podstawowych Wydawnictwo "Aker",
Łysomice .
9. Bondarowicz M., 1996, Zabawy i gry ruchowe na cztery pory roku, Warszawa.
10. Czasopisma i e-booki dostępne w Bibliotece Uniwersyteckiej UZ, cyfrowe bazy danych; http://www.bu.uz.zgora.pl/

 

Further reading

1. Lider
2. Kultura fizyczna
3. Wychowanie fizyczne i zdrowotne

Notes


Modified by dr Jarosław Wagner (last modification: 16-04-2020 10:20)