SylabUZ
Course name | Diagnoza pedagogiczno-psychologiczna dziecka |
Course ID | 05.1-WP-PPiWM-DPPD |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna |
Education profile | academic |
Level of studies | Long-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2020/2021 |
Semester | 7 |
ECTS credits to win | 5 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Exam |
Tutorial | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Credit with grade |
Nabycie wiedzy i umiejętności projektowania i poprawnego przeprowadzania badań służących diagnozie psychologicznej i pedagogicznej dziecka.
Wiedza z zakresu pedagogiki ogólnej, wstępu do psychologii i socjologii oraz z pedagogiki rodziny.
Wykłady
1) Poznawcze podstawy diagnozy: przedmiot diagnozy, typy diagnoz, etapy diagnozy, diagnoza pełna i niepełna. 2) Kontakt diagnostyczny: cechy kontaktu diagnostycznego, wskaźniki prawidłowego i pozornego kontaktu diagnostycznego, techniki nawiązywania i podtrzymywania kontaktu diagnostycznego, opór w kontakcie diagnostycznym i sposoby przezwyciężania go. 3) Etyczne aspekty diagnozy psychopedagogicznej.
Konwersatorium
1) Diagnoza sytuacji dziecka w rodzinie. Diagnoza sytuacji socjalno-wychowawczej dziecka w rodzinie. Diagnoza potrzeb dziecka i poziomu ich zaspokojenia w rodzinie. Diagnoza przypadków przemocy wobec dziecka w rodzinie. 2) Diagnoza sytuacji dziecka w szkole. Diagnoza gotowości szkolnej dziecka. Diagnoza sytuacji społecznej w klasie szkolnej. Diagnoza zachowania się dziecka w szkole. 3) Wzory narzędzi diagnostycznych.
Wykłady
Wykład tradycyjny i problemowy, prezentacja multimedialna.
Konwersatoria
Metoda sytuacyjna, metoda przypadków, praca z materiałem źródłowym, dyskusja.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Wykłady Egzamin z progami punktowymi (60%-74% punktów – ocena dostateczna, 75%-89% punktów – ocena dobra, 90%-100% punktów – ocena bardzo dobra. Konwersatorium Praca studenta na zajęciach (25%), realizacja prac zaliczeniowych (25%), kolokwium (50%).
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest zdanie egzaminu i uzyskanie zaliczenia z konwersatorium. Ocena końcowa z przedmiotu to średnia arytmetyczna oceny z ćwiczeń i wykładów. |
Modified by dr Jarosław Wagner (last modification: 16-04-2020 10:20)