SylabUZ

Generate PDF for this page

Seminar I - course description

General information
Course name Seminar I
Course ID 05.0-WP-PPiWM-Sem1
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Education profile academic
Level of studies Long-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2020/2021
Course information
Semester 7
ECTS credits to win 1
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Marzenna Magda-Adamowicz, prof. UZ
  • dr hab. Lidia Kataryńczuk-Mania, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Seminar 30 2 18 1,2 Credit

Aim of the course

Zapoznanie ze specyfiką, celami i zasadami studiowania literatury przedmiotu Zapoznanie z warsz tatem pisarskim badacza. Po szerzenie wiedzy z wybranego obszaru. Doskonalenie umiejętności projektowania rozwiązań sytuacji i zjawisk pedagogicznych. Rozwinięcie umiejętności samodzielnego zdobywania wiedzy. Nabycie doświadczenia w pisaniu tekstu naukowego . Napisanie części teoretycznej pracy magisterskiej. 

Prerequisites

Podstawy wiedzy z pedagogiki, metodologii badań pedagogicznych i z zakresu studiowanej specjalności.

Scope

1. Specyfika studiów nad literaturą przedmiotu.

2. Zasady i rodzaje poznania naukowego . Cele i zadania poznania teoretycznego .

3. Procedura poznawania piśmiennictwa specjalistycznego . Problemowe tezy z literatury przedmiotu. Metody studiów nad literaturą przedmiotu.

4. Pojęcie i klasyfikacja metod, technik i narzędzi badawczych. Wyjaśnienie stanu wiedzy o przedmiocie studiów.

5. Analiza tekstów specjalistycznych. Interpretacja publikacji naukowych. Uogólnianie danych ze studiów literatury

6. Warsztat pisarski nauczyciela – badacza.

7. Ogólna tematyka seminarium, ustalenie indywidualnych zainteresowań poznawczych uczestników seminarium.

8. Technika pisania pracy dyplomowej (język, przypisy, spis treści, bibliografia, tytuły rozdziałów, itd.). 

Teaching methods

Metody: asymilacji wiedzy, samodzielnego dochodzenia do wiedzy, waloryzacji, praktycznego działania

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Obecność na zajęciach i aktywność studentów. Studia literatury specjalistycznej. Opracowanie planu pracy magisterskiej. Napisanie części teoretycznej pracy magisterskiej. 

Recommended reading

Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2000;

Konarzewski K., Jak uprawiać badania o światowe. Metodologia praktyczna, Warszawa 2000;

Pilch T., Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 1995;

Zaczyński W., Praca badawcza nauczyciela, Warszawa 1977

Further reading

Duraj-Nowakowa K., Studiowanie literatury przedmiotu, Kraków 2002;

Gnitecki J., Wstęp do metod badań w naukach pedagogicznych, Poznań 1999;

Notes


Modified by dr Jarosław Wagner (last modification: 16-04-2020 10:20)