SylabUZ

Generate PDF for this page

Gry i zabawy ruchowe dla dzieci - course description

General information
Course name Gry i zabawy ruchowe dla dzieci
Course ID 05.2-WP-PPiWM-GiZRdD
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Education profile academic
Level of studies Long-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2020/2021
Course information
Semester 8
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Grażyna Biczysko
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Tutorial 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Poznaje rolę zabaw i gier ruchowych w wychowaniu wszechstronnym, ich miejsce w wychowaniu fizycznym oraz możliwości ich wykorzystania w różnych formach zajęć. Pojęcie
i klasyfikacja zabaw i gier ruchowych. Metodyka nauczania zabaw i gier ruchowych. Zabawy i gry ruchowe, jako środek w procesie społecznego, psychicznego i fizycznego
rozwoju człowieka. Poznaje terminy i pojęcia dotyczące metod i zasad nauczania oraz budowy lekcji gier i zabaw.

Prerequisites

Brak przeciwwskazań do ruchu

Scope

Konwersatorium: Znaczenie zabawy i gry ruchowej w procesie emocjonalnego, poznawczego i motorycznego rozwoju oraz usprawniania człowieka. Rodzaje zabaw i gier
ruchowych. Podział zabaw i gier ruchowych, metodyka nauczania oraz zasady prowadzenia zabawy i gry ruchowej. Tok lekcji zabaw i gier ruchowych. Projektowanie zajęć w
oparciu o zabawy i gry ruchowe. Wykorzystanie zabawy i gry ruchowej w przygotowaniu do mini gier. Przybory nietypowe i ich wykorzystanie w zabawie i grze ruchowej.

Teaching methods

Metoda sytuacyjna, gra dydaktyczna, projektu, inscenizacja, dyskusja.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Pisemne zaliczenie z wiedzy teoretycznej dotyczącej przedmiotu, przygotowanie konspektu lekcji gier i zabaw na ocenę, prowadzenie lekcji na ocenę.
Ocena końcowa to średnia arytmetyczna wszystkich form przewidzianych do realizacji przedmiotu. Wyniki średniej arytmetycznej ustala się zgodnie z zasadą: średnia 3,25
stanowi ocenę końcową 3,5; średnia 3,75 stanowi ocenę końcową 4,0; średnia 4,25 stanowi ocenę końcową 4,5; średnia 4,75 stanowi ocenę końcową 5,0.

Recommended reading

1. Trześniowski R., 1995, Gry i zabawy ruchowe, Warszawa.
2. Bondarowicz M., Staniszewski T., 2008, Podstawy teorii i metodyki zabaw i gier ruchowych, Warszawa.
3. Bieżuńska E, Wierzbicka - Toruń M., 2007, Nowe zabawy i gry sportowe z nietypowymi przyborami : poradnik dla nauczycieli szkół podstawowych Wydawnictwo "Aker",
Łysomice .
4. Bronikowski M., Muszkieta R., 2000, Zabawy i gry ruchowe w szkolnym wychowaniu fizycznym. - Poznań: Akademia Wychowania Fizycznego.
5. Bondarowicz M., 1996, Zabawy i gry ruchowe na cztery pory roku, Warszawa.
6. Czasopisma i e-booki dostępne w Bibliotece Uniwersyteckiej UZ, cyfrowe bazy danych; http://www.bu.uz.zgora.pl/

Further reading

Notes


Modified by dr Jarosław Wagner (last modification: 16-04-2020 10:20)