SylabUZ

Generate PDF for this page

Komunikacja i negocjacje w edukacji - course description

General information
Course name Komunikacja i negocjacje w edukacji
Course ID 15.0-WP-PPiWM-TiNwE
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Education profile academic
Level of studies Long-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2020/2021
Course information
Semester 9
ECTS credits to win 2
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Ewa Bochno, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Tutorial 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie studentów z podstawową wiedzą z zakresu procesów komunikacji społecznej, a w szczególności znaczenia komunikacji w procesach edukacyjnych. Uświadamianie potrzeby ciągłego rozwoju zawodowego i osobistego.

Prerequisites

Brak

Scope

Komunikacja i jej znaczenie w kontaktach interpersonalnych, w grupie, w instytucji.

Rodzaje komunikacji.

Komunikacja niewerbalna jako ważny składnik komunikowania się.

Rozmowa i jej znaczenie w kontaktach z ludźmi w różnych środowiskach.

Zakłócenia w procesie komunikacji. Konflikty i ich rozwiązywanie

Asertywność – uległość – wrogość w zachowania człowieka.

Współpraca – współdziałanie – partnerstwo (pojęcie, cechy, znaczenie)

Współpraca w różnych środowiskach edukacyjnych (możliwości i ograniczenia)

Grupa jako miejsce kontaktów interpersonalnych i jako płaszczyzna współpracy

 

 

 

Teaching methods

Warsztaty, metody projektowe

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Warunkiem zaliczenia jest przygotowanie i poprowadzenie warsztatu  - indywidualnie lub w grupie, aktywny udział studenta w dyskusjach na zajęciach.

Recommended reading

  1. Bobryk J., Jak tworzyć rozmawiając. Skuteczność rozmowy, PWN, Warszawa 1995.
  2. Bochno E., Rozmowa jako metoda oddziaływania wychowawczego, Oficyna Wyd. Impuls, Kraków 2004.
  3. Głodowski W., Bez słów. Komunikacyjne funkcje zachowań niewerbalnych, HANSA COMMUNICATION, Warszawa 1999.
  4. Grzesiuk L., Trzebińska E., Jak ludzie porozumiewają się?, Nasza Księgarnia, Warszawa 1978.
  5. Lindefield G., Asertywność czyli jak być otwartym skutecznym i naturalnym, Ravi, Łódź 1995.
  6. Mendel M., Partnerstwo rodziny, szkoły i gminy, Wyd. A. Marszałek, Toruń 2000.
  7. Nowosad I., Szymański M. J., (red.), Nauczyciele i rodzice. Część 3. W poszukiwaniu nowych znaczeń i interpretacji współpracy, Wyd. UZ, Zielona Góra – Kraków 2004
  8. Płócińska M., Rylke H., Czas współpracy i czas zmian, WSiP, Warszawa 2002.
  9. Śliwerski B., Klinika szkolnej demokracji, Impuls, Kraków 1996

Further reading

Notes


Modified by dr Jarosław Wagner (last modification: 16-04-2020 10:20)