SylabUZ

Generate PDF for this page

English - course description

General information
Course name English
Course ID 09.0-WP-PSD-JO-A
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Social work
Education profile practical
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2020/2021
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 2
Course type optional
Teaching language english
Author of syllabus
  • mgr Marzena Lachowicz
  • mgr Beata Burchardt
  • mgr Małgorzata Gąsiorowska-Sawka
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Tutorial 30 2 18 1,2 Exam

Aim of the course

Celem kursu jest podniesienie kompetencji językowej i komunikacyjnej w zakresie odpowiadającym poziomowi B2+ wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w stopniu umożliwiającym:
- wykorzystanie języka obcego dla potrzeb studiowania, a w szczególności umiejętne korzystanie z różnorodnych obcojęzycznych materiałów źródłowych, mediów, literatury popularnonaukowej i specjalistycznej,
- kontynuację nauki w ramach wybranej specjalizacji na uczelniach zagranicznych,
- wykonywanie pracy zawodowej lub naukowej z wykorzystaniem języka obcego
 

Prerequisites

Znajomość języka obcego na poziomie B2

Scope

Program kursu zawiera elementy języka ogólnego i specjalistycznego z zakresu pedagogiki oraz obejmuje analizę wybranych tekstów o następującej tematyce: rodzicielstwo, adopcja, modele wychowawcze, kariera zawodowa i rodzina, przemoc w domu.

 

 

 

Teaching methods

Metoda komunikacyjna, dyskusja, praca z tekstem naukowym w j obcym, praca w grupach, burza mózgów

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Zaliczenie z konwersatorium: ćwiczenia kończą się egzaminem. Metodą weryfikacji efektów kształcenia jest egzamin pisemny sprawdzający znajomość języka specjalistycznego na poziomie B2+  z uwzględnieniem specyfiki kierunku studiów. 

Forma egzaminu: test leksykalno-gramatyczny, w zakres którego wchodzą następujące elementy: tekst, słownictwo realizowane w trakcie zajęć, wybrane zagadnienia gramatyczne.

Student otrzymuje ocenę z egzaminu wg następujących progów punktowych:

50 – 65 % - dostateczny

66 – 75 % - dostateczny plus

76 – 85 % - dobry

86 – 92 % - dobry plus

93 – 100 % - bardzo dobry

Ocena z ćwiczeń jest oceną z egzaminu.

Ocena końcowa:  ocena końcowa jest oceną z egzaminu.

Recommended reading

  • Oxenden C., Latham-Koenig C., New English File Upper intermediate, Oxford University Press, 2009
  • Treger A., Treger B., Special Pedagogy. Vocabulary in Use. Podręcznik do nauki angielskiego słownictwa z zakresu pedagogiki specjalnej, Poltext, Warszawa 2018
  • Matasek M., Powtórka przed egzaminem, Opracowania tematyczne, Handy Books Studio, 2014
  • Cieślak M., English Special, repetytorium leksykalno-tematyczne, Wagros, 2007

Further reading

  • Vince M., Intermediate Language Practice, Macmillan, 2003
  • Murphy R., English Grammar in Use, Cambridge University Press, 1997
  • Longman Dictionary of Contemporary English, Longman, 2004
  • Cieślak M., English Special, repetytorium leksykalno-tematyczne, Wagros, 2007

Notes

PROGRAM OPRACOWAŁ: 
Zespół Pracowni Kształcenia Językowego WPPiS UZ 
 


Modified by dr Jarosław Wagner (last modification: 16-04-2020 10:50)