SylabUZ
Course name | History of Modern Architecture |
Course ID | 02.1-WI-ArchP-HAW02-S20 |
Faculty | Faculty of Civil Engineering, Architecture and Environmental Engineering |
Field of study | Architecture |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Engineer's degree in Architecture |
Beginning semester | winter term 2020/2021 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 1 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 15 | 1 | - | - | Credit with grade |
1. Celem merytorycznym zajęć jest przybliżenie Studentom kanonicznych i charakterystycznych obiektów, konstrukcji, technologii oraz planów architektonicznych i urbanistycznych w obrębie poszczególnych epok stylowych od przełomu XIX/ XX w. do początków XXI wieku, z uwzględnieniem najważniejszych nurtów i kierunków w sztukach plastycznych oraz ich wpływu na przemiany zachodzące w architekturze i nowoczesnym designie.
2. W sensie dydaktycznym Uczestnicy zajęć powinni zdobyć umiejętność rozpoznawania i przybliżonego datowania obiektów prezentowanych na zajęciach i podobnych, na podstawie asocjacji dotyczących cech formalnych, np. konstrukcji, kompozycji i detalu architektonicznego oraz dekoracji wystroju wnętrz, a także prawidłowego posługiwania się terminologią fachową związaną z historią architektury współczesnej. Wykład służyć także kształtowaniu umiejętności wykorzystania wiedzy o formach architektury i designu jako inspiracji twórczej oraz pozyskiwania informacji z literatury polskiej i zagranicznej, źródeł multimedialnych i konserwatorskich, a także zdolności porównywania obiektów wyciągania wniosków, formułowania własnych opinii oraz prezentacji własnych opracowań.
3. W zakresie kompetencji personalnych i społecznych zajęcia mają na celu uświadomienie Studentowi społecznej roli architekta/ projektanta i jego misji jako „organizatora społecznej wyobraźni”,a także potrzeby ustawicznego pogłębiania wiedzy o architekturze, w tym na podstawie bezpośredniego kontaktu z obiektami i śledzenia procesów ich konserwacji, rewitalizacji i adaptacji do nowych funkcji.
Formalne: zaliczenie przedmiotów: Historia architektury powszechnej, Historia architektury polskiej.
Nieformalne: znajomość najważniejszych zagadnień z zakresu historii XX wieku.
Układ chronologiczno-problemowy
Ramowy układ problemowy wykładu kursowego:
Ramowy program chronologiczny cyklu wykładów
METODY PODAJĄCE:
Forma wykładu – zmienna: konwersacyjny połączony z prezentacją power point i pokazem filmów, panoramicznych fotografii, animacji i innych źródeł multimedialnych oraz, wybiórczo, dokumentacji konserwatorskiej.
..METODY POSZUKUJĄCE:
Praktyczne zadanie uzupełniające rozdane na wstępnych zajęciach wraz z instrukcją do przygotowania i wzorem bibliograficznym oraz wzorem opisu reprodukcji, respektującym prawa autorskie.Studenci indywidualnie w odniesieniu do wstępnej, skondensowanej, wersji wykładu w formie prezentacji power point, otrzymanej od Wykładowcy wraz z podstawową literaturą przedmiotową, przez cały semestr sporządzają prace rysunkowe/graficzne/ plany/ szkice porównawcze/ ew. własne projekty i włączają je do prezentacji multimedialnych z własnym komentarzem oraz podpisanymi reprodukcjami oraz najważniejszymi pojęciami ....przedstawiającymi szerszy kontekst
(opatrzononymi określeniem źródeł ilustracji i bibliografią) jest ono składową oceny finalnej.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Zasady ustalania oceny: zaliczenie na ocenę (ZO)
Ocena osiągnięcia efektu kształcenia w kategorii: wiedza, umiejętności
i kompetencje społeczne jest wynikiem uzyskania pozytywnej odpowiedzi na krótkie ustrukturyzowane pytania sprawdzające z progami punktowymi:
50% - 60% pozytywnych odpowiedzi – dst
61% - 70% dst+
71% - 80% db
81% - 90% db+
91% - 100% bdb.
Obecność studenta na wykładach jest obowiązkowa.
Ocena uwzględnia także frekwencję i czynny udział w zajęciach, w tym przygotowanie prezentacji/referatu/opracowań graficznych itd.)
Sposób i tryb uzupełniania zaległości powstałych wskutek nieobecności studenta na zajęciach - konieczność nadrobienia zakresu opuszczonych zajęć poprzez udział w konsultacjach w trakcie danego semestru (dopuszczalna ilość nieobecności – 2).
Materialy archiwalne i konserwatorskie po indywidualnej konsultacji będą zaproponowane w ramach zajęć
Materiały archiwalne i konserwatorskie po indywidualnej konsultacji będą zaproponowane w ramach zajęć.
Modified by dr inż. arch. Justyna Kleszcz (last modification: 30-04-2020 15:05)