SylabUZ

Generate PDF for this page

Painting and Sculpture in Architecture (complementary project) - course description

General information
Course name Painting and Sculpture in Architecture (complementary project)
Course ID 02.1-WI-ArchP-MiRZwA(PU)-S20
Faculty Faculty of Civil Engineering, Architecture and Environmental Engineering
Field of study Architecture / Projektowanie architektoniczno-urbanistyczne
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MSc degree in Architecture
Beginning semester summer term 2020/2021
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 3
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Małgorzata Czerniawska
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 45 3 - - Credit with grade

Aim of the course

1. Zapoznanie z problematyką malarstwa oraz rzeźby w architekturze i urbanistyce na przestrzeni wybranych okresów historii sztuki.

2. Rozwinięcie i pogłębienie umiejętności przeprowadzania prezentacji multimedialnych dotyczących znaczenia malarstwa oraz rzeźby dla zrealizowanych obiektów architektonicznych i urbanistycznych danego okresu historii sztuki, na przykładzie wybranych przez siebie twórców, poprzez wykazanie analogii oraz różnic.

3.Rozwinięcie potrzeby oraz umiejętności podkreślania klimatu zaprojektowanego przez siebie wnętrza poprzez odpowiedni dobór obiektów malarstwa, grafiki czy rzeźby.

4. Rozwinięcie oraz pogłębienie umiejętności zaprezentowania własnej interpretacji opracowanego przez siebie zagadnienia, a także wyrobienie potrzeby zarówno dyskusji, jak i swobodnego dzielenia się wrażeniami na temat znaczenia malarstwa i rzeźby w architekturze, a także własnej pracy twórczej oraz prac swoich kolegów.

Prerequisites

Formalne:

Uzyskanie pozytywnej kwalifikacji na drugi stopień studiów

Nieformalne:

Podstawowa wiedza w zakresie historii sztuki.

Scope

Program laboratorium:

1. Ogólne wprowadzenie w problematykę malarstwa i rzeźby w architekturze.

2. Rola malarstwa i rzeźby w architekturze Gotyku.

3. Wprowadzenie w zagadnienia malarstwa i rzeźby w architekturze Renesansu.

4. Rola malarstwa i rzeźby w architekturze Baroku.

5. Rola malarstwa i rzeźby w architekturze okresu Secesji:

       a) Secesja polska,

       b) Secesja europejska.

6. Spośród obrazów z aktualnej ekspozycji, wybrać dwie kompozycje malarskie oraz zaaranżować w wybranym przez siebie wnętrzu, a także uzasadnić swoją decyzję w pracy  pisemnej.

Teaching methods

Metody podające:

1. Wprowadzenie w problematykę malarstwa i rzeźby w architekturze - pracownia, e-learning

2. Tematyczne wystawy w uczelnianej Galerii Sztuki

Metody poszukujące:

1. Praca samodzielna i w grupach - kształcenie interaktywne, kreatywne, dyskusja.

2. Przygotowanie wybranego zagadnienia w postaci prezentacji multimedialnej.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

1. Zapoznał się z problematyką malarstwa oraz rzeźby w architekturze i urbanistyce na przestrzeni wybranych okresów historii sztuki.

2. Potrafił przeprowadzić prezentację multimedialną dotyczącą znaczenia malarstwa oraz rzeźby dla zrealizowanych obiektów architektonicznych i urbanistycznych danego okresu historii sztuki, na przykładzie wybranych przez siebie twórców, poprzez wykazanie analogii oraz różnic.

3. Spośród obrazów wystawionych na ekspozycji, wybrał dwie kompozycje malarskie, które zaaranżował w wybranym przez siebie wnętrzu, uzasadniając swoją decyzję przy pomocy wizualizacji.

4. Pogłębił umiejętność prezentowania własnej interpretacji opracowanego przez siebie zagadnienia, a także wyrobił potrzebę zarówno dyskusji, jak i swobodnego dzielenia się wrażeniami na temat znaczenia malarstwa i rzeźby w architekturze, a także własnej pracy twórczej oraz prac swoich kolegów.

Recommended reading

1. M. Rzepińska, Historia koloru, Arkady, Warszawa 2009

2. M. Rzepińska, Siedem wieków malarstwa europejskiego, Ossolineum, Wrocław 1979

3. A. Radajewski, Żywa sztuka współczesności, Ossolineum, Wrocław 1982

4. U. Eco, Historia Piękna, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2005

5. J. Czapski, Patrząc, Wydawnictwo Znak, Kraków 2016

6. D. Hornung, Kolor, Wydawnictwo Universitas, Kraków 2009

7. W. Kandyński, O duchowości w sztuce, Państwowa Galeria Sztuki w Łodzi, 1996 

 

Further reading

1. Czas Kultury - pismo społeczno-kulturalne, dwumiesięcznik

2. Artluk - magazyn o sztuce współczesnej, kwartalnik

3. Szum - magazyn o sztuce współczesnej, kwartalnik

4. Culture.pl - portal poświęcony polskiej kulturze

Notes


Modified by dr inż. arch. Justyna Kleszcz (last modification: 27-04-2020 23:45)