SylabUZ
Course name | Praca z dzieckiem zdolnym i twórczym |
Course ID | 05.0-WP-PEDD-PDZT |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogy |
Education profile | academic |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2020/2021 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Tutorial | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Zapoznanie studentów z podstawowymi wiadomościami z zakresu metodyki i organizowania zajęć dla dzieci zdolnych i twórczych. Zapoznanie z możliwościami pracy nauczyciela z dziećmi zdolnymi, uzdolnionymi i twórczymi. Kształcenie umiejętności wdrażania wiedzy do praktyki edukacyjnej.
Podstawy wiedzy z pedagogiki specjalnej, psychologii, pedagogiki zdolności i twórczości.
Wykład:
Strategie kształcenia uczniów zdolnych. Modele kształcenia uczniów zdolnych. Specyfika programów szkolnych i pozaszkolnych ukierunkowanych na uczniów zdolnych. Metody i narzędzia ewaluacji pracy nauczyciela z dzieckiem zdolnym. Projektowanie pracy z dziećmi uzdolnionymi.
Konwersatorium:
Rodzaje aktywności twórczej dziecka i młodzieży. Wybrane metody rozwijające zdolności i twórczość dzieci. Pomoce dydaktyczne w pracy z dzieckiem zdolnym i twórczym. Zasady i strategie pracy z dzieckiem zdolnym i twórczym. Formy ekspresji plastycznej dzieci. Treningi i lekcje twórczości.
Wykłady – wykład konwencjonalny, problemowy.
Konwersatoria – praca z tekstem, z dokumentem źródłowym; problemowe, praktycznego działania.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Wykłady
Zaliczenie z oceną na podstawie: aktywnej obecności i dyskusji studentów oraz projektu sytuacji edukacyjnej dla dzieci zdolnych i twórczych
Konwersatoria
Zaliczenie z oceną na podstawie aktywnej obecności studentów, prezentacji wybranego zagadnienia oraz projektu ćwiczeń dla dzieci zdolnych i twórczych
Ocena końcowa
Średnia arytmetyczna ocen uzyskanych z wykładów i konwersatoriów.
M. Magda-Adamowicz, K. Żernik, Twórczość werbalna dzieci – koncepcja i identyfikacje, [w:] B. Niemierko, M. K. Szmigel (red.), Diagnozowanie twórczości uczniów i nauczycieli, gRUPA TOMANI, Kraków 2016
Modified by dr Klaudia Kasowska (last modification: 21-04-2020 13:01)