SylabUZ
Course name | Human Resources Management |
Course ID | 14.9-WP-PSD-KZL |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogy |
Education profile | academic |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2020/2021 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Class | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Poznanie organizacji pracy w klasie szkolnej i grupach dydaktycznych i wychowawczych
Poznanie i utrwalenie wiadomości na temat roli nauczyciela i wychowawcy w procesie dydaktyczno-wychowawczym uczniów
Ćwiczenie podstawowych umiejętności kierowania grupą w tym - podejmowanie decyzji, motywowani i monitorowania uczniów, rozwiązywanie konfliktów, ustalania ról grupowych itd.
Superwizja, znajomość zasad pracy grupy, umiejętności interpersonalne.
Wykłady
Kierowanie i przewodzenie grupą (style kierowania). Proces podejmowania decyzji (modele podejmowania decyzji, rodzaje decyzji, techniki i narzędzia podejmowania decyzji. Rozwiązywanie konfliktów (istota konfliktu; kierowanie konfliktem). Motywowanie ludzi do działania (modele motywacji, teorie motywacji, narzędzia motywacji), Identyfikacja ról zespołowych; Teorie kierowania dyscypliną w klasie i komunikowania się z uczniami (Modyfikacja zachowania Skinnera; Dyscyplina asertywna Lee Cantera; Model Jonesa).
Ćwiczenia
Istota kierowania (sposoby definiowania); cechy dobrego nauczyciela / wychowawcy; umiejętność podejmowania decyzji; umiejętności komunikacyjne i interpersonalne; role grupowe; rozwiązywanie konfliktów grupowych, ćwiczenie umiejętności motywowania uczniów do pracy.
Wykłady – wykład konwencjonalny, wykład konwersatoryjny.
Ćwiczenia – metoda projektu, gry dydaktyczne (symulacyjne, decyzyjne), praca w grupach, dyskusja, burza mózgów, metody ekspresyjne.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Wykłady
Kolokwium / Test (ocena dostateczna – 50-60% prawidłowych odpowiedzi; ocena dobra 70-80%; ocena bardzo dobra 90-100%).
Ćwiczenia
Projekt do opracowania przez studentów (ocena dostateczna – słabe powiązanie z treściami wykładowymi, częściowa orientacja w problematyce, odtwórcze pomysły rozwiązania problemu; odtwórcza prezentacja treści, ocena dobra – umiejętność połączenia opracowania z treściami wykładowymi, mało elementów twórczy w proponowanych propozycjach rozwiązania problemu;; ocena bardzo dobra – umiejętność płynnego łączenia prezentowanych treści z problematyka wykładów, konstruktywne i autorskie pomysły rozwiązania problemów).
Ocena końcowa
Oceną końcową będzie średnia arytmetyczna obu form.
Każdorazowo ustalana przez prowadzącego.
Każdorazowo ustalana przez prowadzącego.
Modified by dr Daria Zielińska-Pękał (last modification: 17-04-2020 15:07)