SylabUZ

Generate PDF for this page

Animacja czasu wolnego - course description

General information
Course name Animacja czasu wolnego
Course ID 05.9-WP-PEDD-ACW
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogy
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2020/2021
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 4
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Sylwia Słowińska, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 9 0,6 Exam
Class 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Przygotowanie do rozpoznawania potrzeb i oczekiwań  odnośnie sposobu spędzania czasu wolnego wybranych grup i kategorii społecznych oraz projektowania i realizowania odpowiadających na nie działań animacyjnych w czasie wolnym.

Prerequisites

Zaliczony kurs zajęć z pedagogiki i socjologii oraz teorii kultury i animacji.

Scope

Wykłady

Czas wolny jako przestrzeń rozwoju, edukacji, zabawy, rekreacji, odpoczynku, kontaktów międzyludzkich i konsumpcji;  Animacja czasu wolnego - cele, zadania, zasady i metody; Wyzwania animacji czasu wolnego; Momenty przełomowe w dynamice codzienności czasu wolnego.

Ćwiczenia

 Sposoby organizacji czasu wolnego różnych grup i kategorii społecznych -  analizy przypadków; Diagnozowania potrzeb, projektowanie i realizowanie działań animacyjnych w czasie wolnym dla wybranych grup.

Teaching methods

Wykłady –  konwencjonalny i  interaktywny.

Ćwiczenia – analiza przypadku, metoda projektu, dyskusja, prezentacja, ćwiczenia praktyczne; 

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Wykłady

Podstawą zaliczenia wykładu jest pozytywnie zdany egzamin w formie testu z pytaniami otwartymi i zamkniętymi. Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej jest zdobycie minimum 55% punktów. Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest pozytywna ocena z ćwiczeń.

Ćwiczenia

Ocena z ćwiczeń to średnia arytmetyczna ocen za aktywność na zajęciach,  za sprawozdanie z diagnozy potrzeb wybranej grupy dotyczących sposobu spędzania czasu wolnego, konspekt  (plan) działań animacyjnych w czasie wolnym dla tej grupy oraz za prezentację realizacji tych działań. 

Ocena końcowa

Na ocenę z przedmiotu składa się ocena z ćwiczeń (50%) i z egzaminu (50%). Warunkiem zaliczenia przedmiotu są pozytywne oceny z ćwiczeń i egzaminu.

Recommended reading

1.      Bogunia-Borowska M., Śleboda M., Globalizacja i konsumpcja, Kraków 2003.

2.     Bączek J., Animacja czasu wolnego, Warszawa 2009. 

3.      Litwicka P., Metodyka i technika pracy animatora czasu wolnego, Kraków 2011

4.      Kędzior J., Wawrzak-Chodaczek M., Czas wolny w różnych jego aspektach, Wrocław 2000.

5.      Mac Cannel D., Turysta: nowa teoria klasy próżniaczej, Warszawa 2002.

6.      Mroczkowska D., Czas wolny: refleksje, dylematy, perspektywy, Warszawa 2011.

7.     Podwysocka J., Animator czasu wolnego. Poradnik zawodowy z zakresu animacji hotelowej, Kraków 2012.

8.      Truszkowska-Wojtkowiak M., Fenomen czasu wolnego, Gdańsk 2012.

9.      Winiarski R., Rekreacja i czas wolny, Warszawa 2011.

Further reading

brak

Notes


Modified by dr hab. Sylwia Słowińska, prof. UZ (last modification: 21-04-2020 14:33)