SylabUZ
Course name | Animacja czasu wolnego |
Course ID | 05.9-WP-PEDD-ACW |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogy |
Education profile | academic |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2020/2021 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 4 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Exam |
Class | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Przygotowanie do rozpoznawania potrzeb i oczekiwań odnośnie sposobu spędzania czasu wolnego wybranych grup i kategorii społecznych oraz projektowania i realizowania odpowiadających na nie działań animacyjnych w czasie wolnym.
Zaliczony kurs zajęć z pedagogiki i socjologii oraz teorii kultury i animacji.
Wykłady
Czas wolny jako przestrzeń rozwoju, edukacji, zabawy, rekreacji, odpoczynku, kontaktów międzyludzkich i konsumpcji; Animacja czasu wolnego - cele, zadania, zasady i metody; Wyzwania animacji czasu wolnego; Momenty przełomowe w dynamice codzienności czasu wolnego.
Ćwiczenia
Sposoby organizacji czasu wolnego różnych grup i kategorii społecznych - analizy przypadków; Diagnozowania potrzeb, projektowanie i realizowanie działań animacyjnych w czasie wolnym dla wybranych grup.
Wykłady – konwencjonalny i interaktywny.
Ćwiczenia – analiza przypadku, metoda projektu, dyskusja, prezentacja, ćwiczenia praktyczne;
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Wykłady
Podstawą zaliczenia wykładu jest pozytywnie zdany egzamin w formie testu z pytaniami otwartymi i zamkniętymi. Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej jest zdobycie minimum 55% punktów. Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest pozytywna ocena z ćwiczeń.
Ćwiczenia
Ocena z ćwiczeń to średnia arytmetyczna ocen za aktywność na zajęciach, za sprawozdanie z diagnozy potrzeb wybranej grupy dotyczących sposobu spędzania czasu wolnego, konspekt (plan) działań animacyjnych w czasie wolnym dla tej grupy oraz za prezentację realizacji tych działań.
Ocena końcowa
Na ocenę z przedmiotu składa się ocena z ćwiczeń (50%) i z egzaminu (50%). Warunkiem zaliczenia przedmiotu są pozytywne oceny z ćwiczeń i egzaminu.
1. Bogunia-Borowska M., Śleboda M., Globalizacja i konsumpcja, Kraków 2003.
2. Bączek J., Animacja czasu wolnego, Warszawa 2009.
3. Litwicka P., Metodyka i technika pracy animatora czasu wolnego, Kraków 2011
4. Kędzior J., Wawrzak-Chodaczek M., Czas wolny w różnych jego aspektach, Wrocław 2000.
5. Mac Cannel D., Turysta: nowa teoria klasy próżniaczej, Warszawa 2002.
6. Mroczkowska D., Czas wolny: refleksje, dylematy, perspektywy, Warszawa 2011.
7. Podwysocka J., Animator czasu wolnego. Poradnik zawodowy z zakresu animacji hotelowej, Kraków 2012.
8. Truszkowska-Wojtkowiak M., Fenomen czasu wolnego, Gdańsk 2012.
9. Winiarski R., Rekreacja i czas wolny, Warszawa 2011.
brak
Modified by dr hab. Sylwia Słowińska, prof. UZ (last modification: 21-04-2020 14:33)