SylabUZ

Generate PDF for this page

Procedures for obtaining financial resources in education - course description

General information
Course name Procedures for obtaining financial resources in education
Course ID 14.9-WP-PEDD-PPŚF
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogy
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2020/2021
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • mgr Agata Ast
  • dr hab. Sylwia Słowińska, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Tutorial 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z możliwościami  pozyskiwania  dotacji  z różnych źródeł na projekty edukacyjne oraz przygotowanie do dobrania programu dotacyjnego do planowanych działań edukacyjnych i poprawnego wypełnienia wniosku  o dofinansowanie.

 

 

Prerequisites

-

Scope

Podstawowe informacje o źródłach finansowania i zasadach pozyskiwania środków finansowych na projekty w edukacji (słownik pojęć; typy projektów: miękkie, twarde; źródła finansowania i rodzaje grantodawców; typy grantobiorców; Przegląd wybranych instrumentów finansowych dla edukacji i charakterystyka związanych z nimi procedur aplikowania (fundusze i programy administracji centralnej; finansowanie zadań publicznych przez administrację samorządową; fundusze europejskie;  fundusze prywatne); Przygotowanie koncepcji projektu edukacyjnego (problemy/potrzeby; adresaci/uczestnicy; cele; działania - harmonogram projektu;rezultaty); Procedura pozyskiwania dotacji i realizacji projektu edukacyjnego na przykładzie wybranego programu;   Przygotowanie wniosku o dofinansowanie w ramach wybranego programu- zajęcia warsztatowe.

 

Teaching methods

Wykład interaktywny, prezentacja, ćwiczenia praktyczne, dyskusja, praca w grupach, analiza przypadku, warsztat, konsultacje.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Ocena z konwersatorium jest średnią arytmetyczną ocen za: prezentację wybranego programu dotującego projekty edukacyjne; konspekt projektu edukacyjnego (koncepcję projektu); wniosek o dofinansowanie zaplanowanego projektu edukacyjnego przygotowany w ramach wybranego programu dotacyjnego. 

Recommended reading

Chrzczonowicz M., Dotacja od administracji publicznej dla organizacji. Jak wypełnić formularz wniosku (mała dotacja, konkurs ofert), Warszawa 2019.

Dadel M., O projekcie i wniosku, Warszawa 2010.

Gwizda M., Żółciński Sz. , Kosewska-Kwaśna M. , Fundusze UE 2014-2020. Nowa perspektywa -  nowe możliwości, Warszawa, 2014. 

Szymańska A. , Skuteczny wniosek,  czyli jak wydoić „unijną krowę”, Warszawa 2010.

Tkaczyński J. W., Świstak M. , Sztorc E. , Projekty europejskie. Praktyczne aspekty pozyskiwania i rozliczania dotacji unijnych, Warszawa 2011.

Zarządzanie projektem europejskim, Trocki M. red. , Warszawa 2015.

Zarządzanie projektami współfinansowanymi z funduszy publicznych, red. M. Szwabe, Kraków 2007.

Further reading

Notes


Modified by dr hab. Sylwia Słowińska, prof. UZ (last modification: 22-04-2020 14:49)