SylabUZ

Generate PDF for this page

Wprowadzenie do diagnozy i terapii logopedycznej - course description

General information
Course name Wprowadzenie do diagnozy i terapii logopedycznej
Course ID 05.6-WP-PEDP-WDTL
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogy
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2020/2021
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 1
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Ewa Skorek, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 - - Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie studentów z procedurą diagnozy i terapii logopedycznej. Teoretyczne przygotowanie studentów do samodzielnego prowadzenia diagnozy i terapii logopedycznej.

 

 

 

 

 

Prerequisites

Wiedza z zakresu anatomii i fizjologii mowy, znajomość typologii zaburzeń komunikacji językowej.  

Scope

Etapy diagnozy logopedycznej. Określenie problemu. Sformułowanie diagnozy. Badanie mowy – badanie rozumienia mowy, badanie rozumienia pojedynczych wyrazów, badanie rozumienia zdań. Badanie czynności nadawania mowy. Badanie artykulacji. Badanie umiejętności czytania i pisania. Badanie budowy i sprawności narządów mowy. Weryfikacja hipotezy. Narzędzia badawcze stosowane w praktyce logopedycznej. Metody terapii logopedycznej. Zasady terapii logopedycznej. Metody diagnozy i terapii dyslalii, jąkania, oligofazji, dysartrii, alalii, opóźnionego rozwoju mowy, SLI i innych zaburzeń zdolności komunikacyjnej.

Teaching methods

Wykład tradycyjny.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Wykłady

Egzamin.

Ocena końcowa

Na ocenę z przedmiotu składa się ocena z egzaminu.

Recommended reading

1.     Jastrzębowska G., Pelc-Pękala O., Diagnoza i terapia logopedyczna, [w:] Logopedia: pytania i odpowiedzi: podręcznik akademicki, red. T. Gałkowski, G. Jastrzębowska, Opole 1999.

2.     Jastrzębowska G., Podstawy teorii i diagnozy logopedycznej, Opole 1997.

3.     Stecko E., Zaburzenia mowy: wczesne rozpoznawanie i postępowanie logopedyczne, Warszawa 1994

4. Wieloaspektowość diagnozy i terapii logopedycznej / pod. red. Katarzyny Kokot // Wrocław : Oficyna Wydawnicza Atut - Wrocławskie Wydawnictwo Oświatowe, 2012

Further reading

 

1.     Skorek E.M., Z logopedią na ty: podręczny słownik logopedyczny, Kraków 2000.

2.     Skorek E.M., Oblicza wad wymowy, Warszawa 2001.

Notes


Modified by dr Jarosław Wagner (last modification: 20-04-2020 21:51)