SylabUZ

Generate PDF for this page

Warszta pracy logopedy - course description

General information
Course name Warszta pracy logopedy
Course ID 14.9-WP-PEDD-PPŚF
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogy
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2020/2021
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Tutorial 15 1 - - Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest zapoznanie słuchaczy z narzędziami wykorzystywanymi w pracy logopedy. 

Prerequisites

Podstawowa wiedza na temat diagnozy logopedycznej

Scope

1. Nowoczesny logopeda - kształcenie multimedialne; Strony, które dokształcają logopedów (strona Polskiego Towarzystwa Logopedycznego, firmy Komlogo i inne);

 2.  Multimedialna dokumentacja logopedy (np. pakiet edusensuLogopedia); programy użytkowe: edytor tekstu (zapis fonetyczny tekstu), arkusz kalkulacyjny, rejestrator dźwięków, prezentacje multimedialne. Prawo autorskie – wykorzystywanie pomocy terapeutycznych oraz programów komputerowych a aspekty prawne.

3.  Programy komputerowe w terapii logopedycznej – ich zalety i wady; Programy wspomagające diagnozę logopedyczną (np. multimedialny kwestionariusz obrazkowy).

4.  Programy do ćwiczeń usprawniających motorykę narządów mowy, programy pomagające utrwalić wywołane głoski, rozwijać słuch fonematyczny, praksję.

5. Pogramy wspomagające terapię afazji, jąkania (echokorektory w służbie logopedii).

6. Ćwiczenia praktyczne z różnymi programami terapeutycznymi

Teaching methods

Metody aktywizujace

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Warunkiem zaliczenia jest napisanie testu wiedzy. Ocena wg następującej skali 0-51% ocena niedostateczna, 52%-67%- dostateczna, 68%-83% dobry, 84-100% bardo dobry

Recommended reading

Gałkowski T., Jarzębowska G., 2000, Logopedia – pytania i odpowiedzi, Opole.

Gruba J., 2009, Technologia informacyjna w logopedii, Gliwice.

Further reading

http://www.logopeda.org.pl  http://www.logopedia.pl  http://www.logolandia.pl  www.encyklopedialogopedii.pl  www.fonem.eu  www.logopedyczna.pl  www.komlogo.pl  www.ydp.com.pl  www.demostenes.pl  http://www.oskarpomoceedukacyjne.pl  www.lideria.pl  www.ksiazkiedukacyjne.pl  http://www.eduksiegarnia.pl/logopedia  http://www.pka.org.pl/podstrony/wydawnictwo.html  http://www.logopedia.umcs.lublin.pl  Trening słuchu fonematycznego - Koml

Notes


Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 29-04-2020 13:16)