SylabUZ

Generate PDF for this page

Dydaktyka postępowania logopedycznego - course description

General information
Course name Dydaktyka postępowania logopedycznego
Course ID 05.9-WP-PEDD-DPL
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogy
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2020/2021
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 3
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade
Lecture 15 1 - - Exam

Aim of the course

 Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z założeniami diagnozy logopedycznej 

Prerequisites

Student posiada wiedzę z zakresu anatomii narządów mowy.

Scope

Wykład:.

Specyfika diagnozy logopedycznej dzieci i dorosłych.

Procedury i strategie postępowania logopedycznego.

Wspomagające środki i metody diagnostyczne.

Ćwiczenia: 

3. Rodzaje testów (przesiewowe, zasadnicze, sterowane).

. 4. Testy rozwoju mowy u dzieci.

1. Testy sprawności językowych osób dorosłych.

2. Testy przedmiotu oceny i charakteru bodźców.

3, Rodzaje stosowanych badań.

4. Wspomagające środki i metody diagnostyczne.

5.  Sposoby przekazywania diagnozy specjalistom i opiekunom dzieci/ dorosłych

Teaching methods

Wykład podający

Metody aktywizujące

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Warunkiem zaliczenia jest napisanie testu wiedzy na wykładzie oraz ćwiczeniach. Ocena wg następującej skali 0-51% ocena niedostateczna, 52%-67%- dostateczna, 68%-83% dobry, 84-100% bardo dobry

Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną ocen z wykładu oraz ćwiczeń.

Recommended reading

Cieszyńska J., Korendo M., Wczesna interwencja terapeutyczna. Stymulacja rozwoju dziecka od noworodka do 6 roku życia, Kraków 2008.

Cieszyńska J., 2000, Od słowa przeczytanego do wypowiedzianego, Kraków.

Grabias S. (red.) 2001, Zaburzenia mowy. Lublin.

Grabias S., Kurkowski Z. M. Woźniak T., 2002, Logopedyczny Test Przesiewowy dla dzieci w wieku szkolnym, Lublin.

Grabias S., Kurkowski Z. M. (red.), 2012, Logopedia. Teoria zaburzeń mowy. Lublin.

Janas–Kaszczyk J., Tarkowski Z., O metodologii logopedii. Wprowadzenie do badań nad teorią i metodą logopedii, Lublin 1991.

Milewski S., Kaczorowska-Bray K., (red.), 2015, Metodologia badań logopedycznych, Gdańsk.

Milewski S., Kaczorowska-Bray K., (red.), 2012, Logopedia. Wybrane aspekty historii, teorii i praktyki. Gdańsk.

Standardy postępowania logopedycznego, 2007, w: ‘Logopedia” 37.

Woźniak T., Domagała A., 2007,(red.), Język, interakcja, zaburzenia mowy, Lublin.

Wójtowiczowa J., 1997, O wychowaniu językowym. Warszawa.

Further reading

Notes


Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 28-04-2020 17:49)