SylabUZ
Course name | Dydaktyka postępowania logopedycznego |
Course ID | 05.9-WP-PEDD-DPL |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogy |
Education profile | academic |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2020/2021 |
Semester | 4 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 30 | 2 | - | - | Credit with grade |
Lecture | 15 | 1 | - | - | Exam |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z założeniami diagnozy logopedycznej
Student posiada wiedzę z zakresu anatomii narządów mowy.
Wykład:.
Specyfika diagnozy logopedycznej dzieci i dorosłych.
Procedury i strategie postępowania logopedycznego.
Wspomagające środki i metody diagnostyczne.
Ćwiczenia:
3. Rodzaje testów (przesiewowe, zasadnicze, sterowane).
. 4. Testy rozwoju mowy u dzieci.
1. Testy sprawności językowych osób dorosłych.
2. Testy przedmiotu oceny i charakteru bodźców.
3, Rodzaje stosowanych badań.
4. Wspomagające środki i metody diagnostyczne.
5. Sposoby przekazywania diagnozy specjalistom i opiekunom dzieci/ dorosłych
Wykład podający
Metody aktywizujące
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Warunkiem zaliczenia jest napisanie testu wiedzy na wykładzie oraz ćwiczeniach. Ocena wg następującej skali 0-51% ocena niedostateczna, 52%-67%- dostateczna, 68%-83% dobry, 84-100% bardo dobry
Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną ocen z wykładu oraz ćwiczeń.
Cieszyńska J., Korendo M., Wczesna interwencja terapeutyczna. Stymulacja rozwoju dziecka od noworodka do 6 roku życia, Kraków 2008.
Cieszyńska J., 2000, Od słowa przeczytanego do wypowiedzianego, Kraków.
Grabias S. (red.) 2001, Zaburzenia mowy. Lublin.
Grabias S., Kurkowski Z. M. Woźniak T., 2002, Logopedyczny Test Przesiewowy dla dzieci w wieku szkolnym, Lublin.
Grabias S., Kurkowski Z. M. (red.), 2012, Logopedia. Teoria zaburzeń mowy. Lublin.
Janas–Kaszczyk J., Tarkowski Z., O metodologii logopedii. Wprowadzenie do badań nad teorią i metodą logopedii, Lublin 1991.
Milewski S., Kaczorowska-Bray K., (red.), 2015, Metodologia badań logopedycznych, Gdańsk.
Milewski S., Kaczorowska-Bray K., (red.), 2012, Logopedia. Wybrane aspekty historii, teorii i praktyki. Gdańsk.
Standardy postępowania logopedycznego, 2007, w: ‘Logopedia” 37.
Woźniak T., Domagała A., 2007,(red.), Język, interakcja, zaburzenia mowy, Lublin.
Wójtowiczowa J., 1997, O wychowaniu językowym. Warszawa.
Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 28-04-2020 17:49)