SylabUZ

Generate PDF for this page

Terapia specyficznych zaburzeń rozwoju mowy i języka - course description

General information
Course name Terapia specyficznych zaburzeń rozwoju mowy i języka
Course ID 05.09.WO-PEDD-TSZR
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogy
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2020/2021
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 3
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 15 1 - - Credit with grade
Lecture 15 1 - - Credit with grade

Aim of the course

Celem zajęć jest poszerzenie wiedzy oraz doskonalenie umiejętności słuchaczy w zakresie diagnozy i terapii zaburzeń artykulacji występujących u pacjentów w różnym wieku.

Prerequisites

Podstawowa wiedza z zakresu terapii logopedycznej

Scope

Wykład

1. Zaburzenia mowy - ujęcie definicyjne

2. Zaburzenia artykulacji jako „wierzchołki gór lodowych” problemów występujących u pacjenta/ucznia

3. Przyczyny i objawy najczęstszych zaburzeń artykulacji

Ćwiczenia 

  • Prezentacja i analiza autorskiego sposobu postępowania diagnostycznego w zaburzeniach artykulacji
  • Usuwanie przyczyn zaburzeń artykulacji
  • Skuteczne metody wywoływania prawidłowej artykulacji spółgłosek
  • Analiza nagrań filmowych.

Teaching methods

Metody aktywizujące, pokaz

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnej oceny z testów.

Recommended reading

1)G. Jastrzębowska i O. Pelec-Pękała, Metodyka ogólna diagnozy i terapii logopedycznej [w:] Logopedia – pytania i odpowiedzi pod red. T. Gałkowski i G. Jastrzębowska, Opole 2003, Wydawnictwo UO, t. 2, s. 309..
2) L. Iskra i J. Szuchnik, Diagnoza logopedyczna [w:] Podstawy neurologopedii pod red T. Gałkowski, G. Jastrzębowska i E. Szeląga, Opole 2005, Wydawnictwo UO, s. 271.
3) A. Walencik-Topiłko, Ćwiczenia wstępne w terapii logopedycznej [w:] Podstawy neurologopedii pod red T. Gałkowski, G. Jastrzębowska i E. Szeląga, Opole 2005, Wydawnictwo UO, s. 303-304

Further reading

Notes


Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 29-04-2020 13:38)