SylabUZ
Course name | Terapia specyficznych zaburzeń rozwoju mowy i języka |
Course ID | 05.09.WO-PEDD-TSZR |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogy |
Education profile | academic |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2020/2021 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 15 | 1 | - | - | Credit with grade |
Lecture | 15 | 1 | - | - | Credit with grade |
Celem zajęć jest poszerzenie wiedzy oraz doskonalenie umiejętności słuchaczy w zakresie diagnozy i terapii zaburzeń artykulacji występujących u pacjentów w różnym wieku.
Podstawowa wiedza z zakresu terapii logopedycznej
Wykład
1. Zaburzenia mowy - ujęcie definicyjne
2. Zaburzenia artykulacji jako „wierzchołki gór lodowych” problemów występujących u pacjenta/ucznia
3. Przyczyny i objawy najczęstszych zaburzeń artykulacji
Ćwiczenia
Metody aktywizujące, pokaz
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnej oceny z testów.
1)G. Jastrzębowska i O. Pelec-Pękała, Metodyka ogólna diagnozy i terapii logopedycznej [w:] Logopedia – pytania i odpowiedzi pod red. T. Gałkowski i G. Jastrzębowska, Opole 2003, Wydawnictwo UO, t. 2, s. 309..
2) L. Iskra i J. Szuchnik, Diagnoza logopedyczna [w:] Podstawy neurologopedii pod red T. Gałkowski, G. Jastrzębowska i E. Szeląga, Opole 2005, Wydawnictwo UO, s. 271.
3) A. Walencik-Topiłko, Ćwiczenia wstępne w terapii logopedycznej [w:] Podstawy neurologopedii pod red T. Gałkowski, G. Jastrzębowska i E. Szeląga, Opole 2005, Wydawnictwo UO, s. 303-304
Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 29-04-2020 13:38)