SylabUZ
Course name | Methods of Data Analysis in Safety Engineering I |
Course ID | 06.9-WM-BHP-P-16_19 |
Faculty | Faculty of Mechanical Engineering |
Field of study | Occupational Health and Safety |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Engineer's degree |
Beginning semester | winter term 2020/2021 |
Semester | 1 |
ECTS credits to win | 4 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Laboratory | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Credit with grade |
Celem przedmiotu jest zaznajomienie studentów z podstawowymi zagadnieniami matematycznymi stosowanymi w obszarze inżynierii bezpieczeństwa oraz ukształtowanie umiejętności doboru odpowiednich narzędzi i metod matematycznych do analizy danych.
Matematyka na poziomie podstawowym szkoły średniej.
1. Dane - liczby rzeczywiste i zespolone - podstawowe działania i postaci.
2. Funkcje jednej zmiennej i wielu zmiennych. Granica funkcji i pochodna funkcji rzędu n.
3. Macierze - pojęcie, cechy, rodzaje i działania na macierzach.
4. Elementy algebry wektorów. Analiza pól skalarnych i wektorowych, operatory różniczkowe.
5. Elementy rachunku całkowego, zastosowania całek.
6. Elementy rachunku różniczkowego w zagadnieniach inżynierskich.
7. Interpolacja i inne wybrane metody numeryczne stosowane w zagadnieniach inżynierskich.
8. Najpopularniejsze komputerowe programy do analizy danych i obliczeń matematycznych.
Metody podające: wykład informacyjny.
Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe (rozwiązywanie przykładowych zadań - analitycznie lub z wykorzystaniem narzędzi komputerowych).
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Zaliczenie wykładu - sprawdzenie nabytej wiedzy w formie pisemnej. Ocena uzależniona od ilości uzyskanych punktów i progów punktowych.
Zaliczenie laboratorium – ocena będąca średnią arytmetyczną wszystkich ocen uzyskanych przez studenta w trakcie ćwiczeń laboratoryjnych w formie wyznaczonej przez prowadzącego (kolokwium z zadań, kartkówki sprawdzające stopień przygotowania studentów) z uwzględneniem dodatkowo punktowanej aktywności w trakcie ćwiczeń.
Student otrzymuje ocenę pozytywną, jeżeli uzyska powyżej 50% wymaganych punktów.
Progi procentowe z sumy punktów dla ocen: niedostateczny 0%-50%, dostateczny 51%-60%, dostateczny plus 61%-70%, dobry 71%-80%, dobry plus 81%-90%, bardzo dobry 91%-100%
Ocena końcowa stanowi średnią pozytywnych ocen z wykładu i laboratorium.
1. Krysicki W., Włodarski L. – Analiza matematyczna w zadaniach, cz. 1 i 2, PWN, 2000.
2. Kukiełka L.: Podstawy badań inżynierskich. Wyd. Politechniki Koszalińskiej, Koszalin 2000.
3. Nowakowski R., Matematyka wyższa w technice i naukach stosowanych. Wyd. Alef, 2003.
4. Waszak A., Wyrwińska A.: Rozwiązania wybranych zadań i problemów matematycznych, Wyd. Politechniki Poznańskiej, Poznań, 2001.
1. Bobrowski D., Modele i metody matematyczne teorii niezawodności w przykładach i zadaniach. Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa 1985.
2. Fichtenholz G.M., Rachunek różniczkowy i całkowy, tom I i II. PWN 1978.
3. Jurlewicz T., Skoczylas Z., Algebra liniowa 1, Oficyna Wydawnicza GiS, 2001.
4. Stankiewicz W., Wojtowicz J. – Zadania z matematyki dla wyższych uczelni technicznych, PWN 1984.
Pozostałe warunki uczestnictwa i zaliczenia określa Regulamin studiów.
Modified by dr inż. Renata Kasperska (last modification: 04-05-2020 07:43)