SylabUZ
Course name | Społeczne uwarunkowania zachowań językowych |
Course ID | 05.0-WP-PEDD-WPD |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogy |
Education profile | academic |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2020/2021 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 30 | 2 | - | - | Credit with grade |
Celem przedmiotu jest zapoznanie Słuchaczy z teoriami społecznymi wyjaśniającymi zachowania językowe.
Brak wymagań wstępnych
1. Zachowania ponadjęzykowe i ich uwarunkowania. Z teorii interakcji
2. Zachowania językowe i ich uwarunkowania.
3. Aplikacyjne aspekty teorii zachowań językowych
4. Minimalizacja systemu komunikacyjnego polszczyzny .
Metody aktywizujace
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnej oceny z testu.
S. Grabias (1980), Społeczne i sytuacyjne uwarunkowania zachowań językowych, [w:] Poradnik metodyczny dla nauczycieli polonijnych, red. K. Krakowiak, J. Mańdziuk, Lublin, s. 27–55.
S. Grabias (2017), Język w diagnozowaniu umysłu. Terapia logopedyczna a poznawcza i interakcyjna funkcja języka [w:] Współczesne tendencje w diagnozie i terapii logopedycznej, red. D. Pluta-Wojciechowska, B. Sambor, Gdańsk, s. 35–64.
Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 29-04-2020 13:25)