SylabUZ
Course name | Psychology of creativity |
Course ID | 14.4-WP-ARTEP-PT |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Arteterapia |
Education profile | practical |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2020/2021 |
Semester | 2 |
ECTS credits to win | 4 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 15 | 1 | - | - | Exam |
Class | 15 | 1 | - | - | Credit with grade |
Celem wykładu i ćwizeń jest zapoznanie studentów z wybranymi problemami, pojęciami i zagadnieniami związanymi z psychologią twórczości. Dostarczenie w oparciu o efekty kształcenia wiedzy związanej ze stosowaniem psychologii twórczości w arteterapii.
Podstawowa wiedza z zakresu psychologii ogólnej.
Istota i rozumienie twórczości; Poziomy i obszary twórczości. Psychoanalityczne, humanistyczne, behawiorystyczne i poznawcze koncepcje twórczości. Emocje i motywacje w procesie twórczym. Wewnętrzne i zewnętrzne bariery w tworzeniu.Osobowość twórcy. Twórczość a psychopatologia. Myślenie twórcze. Uzdolnienia twórcze na tle innych uzdolnień. - modele twórczości.Postawa twórcza. Proces twórczy. Rozwój twórczy. Twórczość na przestrzeni życia. Społeczne uwarunkowania twórczości. Twórczość a ekspresja artystyczna.Psychologia twórczości a arteterapia.
Wykłady konwersatoryjny, wykład problemowy, prezentacje multimedialne, pogadanka, praca z książką metody aktywne, metoda projektu.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Egzamin w formie pisemnej złożony z dwóch części – testowej i opisowej. Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest pozytywna ocena z egzaminu.
Nęcka E. Psychologia twórczości, Gdańsk, 2003.
Popek S. Człowiek jako jednostka twórcza., Lublin, 2003.
Nęcka E., Proces twórczy i jego ograniczenia., Kraków, 1987.
Nęcka, E., Twórcze rozwiązywanie problemów., Kraków, 1994,
Pufal-Strózik I. Podmiotowe i społeczne uwarunkowania aktywności twórczej artystów, Kielce, 2006.Sołowiej J. Psychologia twórczości. Gdańsk 1997.
Strelau J., Doliński D., Psychologia. Podręcznik akademicka Tom II, Gdańsk 2008.
Szmidt K. J., Pedagogika twórczości. Gdańsk 2007
Szmidt K.J., Trening twórczości w szkole wyższej, Łódź, 2005.
oraz inna literatura zalecana przez prowadzącego.
Modified by dr Jarosław Wagner (last modification: 14-05-2020 08:54)