SylabUZ
Course name | Podstawy neurologii i psychiatrii |
Course ID | 12.2-WP-ARTEP-PNiP |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Arteterapia |
Education profile | practical |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2020/2021 |
Semester | 2 |
ECTS credits to win | 4 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 30 | 2 | - | - | Credit with grade |
Zapoznanie z epidemiologią, objawami, przebiegiem i diagnozowaniem chorób psychicznych i neurologicznych oraz przygotowanie merytoryczne do prowadzenia, organizowania zajęć arteterapeutycznych w/w jednostkach chorobowych.
Wiedza z zakresu biomedycznych podstaw zachowania.
Lęk, zaburzenia lękowe – diagnoza, objawy, leczenie
Depresja i zaburzeniach depresyjne
Zaburzenia afektywne, nerwicowe zachowania oraz uzależnieniach od środków
psychoaktywnych i uzależnienia behawioralne.
Zaburzenia psychotyczne
Zaburzenia demencyjne, choroba Alzheimera
Problemy neurologiczne (choroby neurodegradacyjne, naczyniowe) padaczka
stwardnienie zanikowe boczne, choroba i zespół Parkinsona (zespół parkinsonowski)
choroba Huntingtona, choroba Creutzfeldta-Jakoba, zespół Guillaina-Barrégo, stwardnienie rozsiane, migrena, klasterowy ból głowy, udar mózgu, zapalenie opon mózgowych
encefalopatia wątrobowa
Praca indywidualna i w grupach, prezentacja, dyskusja problemowa
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Prezentacja ustna wybranego problemu: praca indywidualna
Ocena uwzględnia:
· wybór i opracowanie tematu wystąpienia/prezentacji,
· opracowanie logicznej struktury wybranego zagadnienia,
· trafność zaproponowanych działań
· dobór i zakres literatury wykorzystanej do prezentacji
· stopień samodzielności wygłaszania przygotowanej prezentacji
Skala ocen za prezentację ustną: ndst (0 pkt.), dostateczny (3,0 pkt.), dostateczny plus (3,5 pkt.), dobry (4,0 pkt.), dobry plus (4,5 pkt.), bardzo dobry (5,0 pkt.)
Aktywność studenta na zajęciach – opracowanie i prezentacja w czasie ćwiczeń zagadnień, problemów przewidzianych w programie przedmiotu (metody kształcenia: praca w grupach, dyskusja problemowa)
narzędzie weryfikacji: przygotowane, adekwatnie do danego tematu zajęć zagadnienia problemowe;
Skala ocen za aktywność: ndst (0 pkt.), dostateczny (3,0 pkt.), dostateczny plus (3,5 pkt.), dobry (4,0 pkt.), dobry plus (4,5 pkt.), bardzo dobry (5,0 pkt.);
Warunkiem uzyskania zaliczenia jest uzyskanie pozytywnych ocen z prezentacji oraz aktywności na zajęciach.
Ocena końcowa to średnia arytmetyczna ocen uwzględniająca ocenę za aktywności na zajęciach i ocenę za prezentację
1. Bilikiewicz A., Pużyński S., Rybakowski J., Wciórka J.: (2003) Psychiatria, Wrocław, Wydawnictwo Medyczne Urban&Partner.
2. Wciórka J., Pużyński S., Rybakowski J.: (2012) Psychiatria, Wrocław, Elsevier Urban&Partner.
3. Lewis P., R., Timothy A.,red wyd pol. Kwieciński H., Kamińska A.: (2012) Neurologia Merritta 1-3, Wrocław, Elsevier Urban&Partner.
1. Kozubski W.: (2016) Terapia w chorobach układu nerwowego, PZWL.
2. Opara J.: (2018) Neurorehabilitacja, Katowice, Elamed.
3. Malchiodi C.: (2014) Arteterapia, Gdańsk, Harmonia Universali.
Modified by dr Jarosław Wagner (last modification: 26-04-2020 11:05)