SylabUZ

Generate PDF for this page

Podstawy neurologii i psychiatrii - course description

General information
Course name Podstawy neurologii i psychiatrii
Course ID 12.2-WP-ARTEP-PNiP
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Arteterapia
Education profile practical
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2020/2021
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 4
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Jolanta Chmielowiec
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie z epidemiologią, objawami, przebiegiem i diagnozowaniem chorób psychicznych i neurologicznych oraz przygotowanie merytoryczne do prowadzenia, organizowania zajęć arteterapeutycznych w/w jednostkach chorobowych.

Prerequisites

Wiedza z zakresu biomedycznych podstaw zachowania.

Scope

Lęk, zaburzenia lękowe – diagnoza, objawy, leczenie

Depresja i zaburzeniach depresyjne

Zaburzenia afektywne, nerwicowe zachowania oraz uzależnieniach od środków

psychoaktywnych i uzależnienia behawioralne.

Zaburzenia psychotyczne

Zaburzenia demencyjne, choroba Alzheimera

Problemy neurologiczne (choroby neurodegradacyjne, naczyniowe) padaczka

stwardnienie zanikowe boczne, choroba i zespół Parkinsona (zespół parkinsonowski)

choroba Huntingtona, choroba Creutzfeldta-Jakoba, zespół Guillaina-Barrégo, stwardnienie rozsiane, migrena, klasterowy ból głowy, udar mózgu, zapalenie opon mózgowych

encefalopatia wątrobowa

Teaching methods

Praca indywidualna i w grupach, prezentacja, dyskusja problemowa

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Prezentacja ustna wybranego problemu: praca indywidualna

Ocena uwzględnia:

·       wybór i opracowanie tematu wystąpienia/prezentacji,

·       opracowanie logicznej struktury wybranego zagadnienia,

·       trafność zaproponowanych działań

·       dobór i zakres literatury wykorzystanej do prezentacji

·       stopień samodzielności wygłaszania przygotowanej prezentacji

Skala ocen za prezentację ustną: ndst (0 pkt.), dostateczny (3,0 pkt.), dostateczny plus (3,5 pkt.), dobry (4,0 pkt.), dobry plus (4,5 pkt.), bardzo dobry (5,0 pkt.)

Aktywność studenta na zajęciach – opracowanie i prezentacja w czasie ćwiczeń zagadnień, problemów przewidzianych w programie przedmiotu (metody kształcenia: praca w grupach, dyskusja problemowa)

narzędzie weryfikacji: przygotowane, adekwatnie do danego tematu zajęć zagadnienia problemowe;

Skala ocen za aktywność: ndst (0 pkt.), dostateczny (3,0 pkt.), dostateczny plus (3,5 pkt.), dobry (4,0 pkt.), dobry plus (4,5 pkt.), bardzo dobry (5,0 pkt.);

 

Warunkiem uzyskania zaliczenia jest uzyskanie pozytywnych ocen z prezentacji oraz aktywności na zajęciach.

Ocena końcowa to średnia arytmetyczna ocen uwzględniająca ocenę za aktywności na zajęciach i ocenę za prezentację

Recommended reading

1.       Bilikiewicz A., Pużyński S., Rybakowski J., Wciórka J.: (2003) Psychiatria, Wrocław, Wydawnictwo Medyczne Urban&Partner.

2.       Wciórka J., Pużyński S., Rybakowski J.: (2012) Psychiatria, Wrocław, Elsevier Urban&Partner.

3.       Lewis P., R., Timothy A.,red wyd pol. Kwieciński H., Kamińska A.: (2012) Neurologia Merritta 1-3, Wrocław, Elsevier Urban&Partner.

Further reading

1.       Kozubski W.: (2016) Terapia w chorobach układu nerwowego, PZWL.

2.       Opara J.: (2018) Neurorehabilitacja, Katowice, Elamed.

3.       Malchiodi C.: (2014) Arteterapia, Gdańsk, Harmonia Universali.

Notes


Modified by dr Jarosław Wagner (last modification: 26-04-2020 11:05)