SylabUZ

Generate PDF for this page

Praktyka arteterapeutyczna ciągła II - course description

General information
Course name Praktyka arteterapeutyczna ciągła II
Course ID 05.9-WP-ARTEP-PAŚC2
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Arteterapia
Education profile practical
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2020/2021
Course information
Semester 6
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Dorota Niewiedział
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Practical training 50 3,33 - - Credit with grade

Aim of the course

1.Poznanie organizacji pracy różnych instytucji, placówek, stowarzyszeń, fundacji. zajmujących się opieką, wspieraniem czy leczeniem osób z problemami, w ich kontekstach środowiskowych.

2.Nabycie umiejętności planowania, prowadzenia i dokumentowania zajęć.

3.Nabycie umiejętności prowadzenia obserwacji zajęć i jej dokumentowania.

4.Nabycie umiejętności analizy pracy osób zatrudnionych w placówkach, instytucjach, stowarzyszeniach i fundacjach podczas wspólnego omawiania praktyk przez opiekunów praktyk i studentów.

5.Nabycie umiejętności analizowania i wstępnego zaprojektowania działań w przyszłej własnej pracy arteterapeutycznej w odniesieniu do zaobserwowanych problemów indywidualnych osób potrzebujących wsparcia, terapii,opieki.

 

Prerequisites

Wiedza z zakresu przedmiotów zaliczonych w semestrze 1,2,3,4,5 na studiach Arteterapia

Scope

W semestrze 6 praktyki arteterapeutycznej ciągłej student studiów arteterapii powinien uzyskać szeroką wiedzę i zdolność do analizy specyfiki pracy terapeutów w instytucji/placówce.

Oprócz obserwacji i analizy działań zawodowych, pracowników kierujących praktyką, student powinien dokonać wstępnej indywidualnej analizy przypadku (casy study) wraz zaplanowaniem projektu działań arteterapetycznych, adekwatnych do problemu klienta/ uczestnika. W projekcie zostaną opisane i zaopiniowane przez studenta wraz z opiekunem praktyki, metody pracy arteterapeutycznej najbardziej użyteczne dla poprawy zdrowia/sytuacji osób doświadczających różnych problemów.

Teaching methods

Obserwacja, metoda praktycznego działania, projektowanie, analiza materiałów metodycznych, dokumentów, aktywne metody ewaluacji zajęć terapeutycznych

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

projektu (dokonanej przez koordynatora praktyki) i ocen wystawianych przez poszczególnych opiekunów praktyk w instytucjach, w oparciu o następujące kryteria:

a.uczestnictwo w działaniach aranżowanych przez opiekuna praktyki,

b.postawa zawodowa (etyczna oraz wykazane umiejętności osobiste i zawodowe),

c.wykonanie wymaganego pensum godzin,

d.terminowe opracowanie zlecanej dokumentacji,

e.staranne prowadzenie notatek i zapisów,

f.przestrzeganie uregulowań i wymogów placówki (instytucji). 

Ocena projektu wynika z adekwatności zastosowanej przez studenta, metody arteterapeutycznej do zdiagnozowanych potrzeb/problemów osób- podopiecznych placówek/instytucji itp.

 

Recommended reading

1.Gładyszewska-Cylulko J., Arteterapia w pracy pedagoga. Teoretyczne i praktyczne podstawy terapii przez sztukę, Wydawnictwo Impuls, Kraków 2011.

2.Buchalter S.I., Terapia sztuką, Zysk i S-ka, Poznań 2006.

3.Arciszewska-Binnebesel A., 2003: Arteterapia. Szczęśliwy świat tworzenia, Wyd. Bea, Toruń.

Further reading

Notes


Modified by dr Jarosław Wagner (last modification: 26-04-2020 11:05)