SylabUZ
Course name | Warsztat głosowy z elementami autoprezentacji |
Course ID | 03.9-WP-ARTEP-WGEA |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Arteterapia |
Education profile | practical |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2020/2021 |
Semester | 2 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Laboratory | 30 | 2 | - | - | Credit with grade |
Zapoznanie studentów z zasadami i metodami pracy z głosem jako jednym z narzędzi wykorzystywanych w działaniach arteterapeutycznych. Przekazanie wiedzy i wykształcenie umiejętności z zakresu technik prowadzenia warsztatu głosowego i praktycznego poznawania terapeutycznych i ekspresyjnych możliwości działania głosu oraz technik autoprezentacyjnych. Wyposażenie studentów w kompetencje w zakresie przygotowywania i realizowania autoprezentacyjnych, publicznych wystąpień, prowadzenia debat i dyskusji oraz prowadzenia warsztatów głosowych.
Wiedza i umiejętności z zakresu przedmiotu: Emisja głosu
Wprowadzenie do problematyki przedmiotu: żywe słowo i praca z głosem jako jedno z narzędzi w działaniach arteterapeutycznych. Zajęcia warsztatowe: ćwiczenia artykulacyjne, dykcyjne, oddechowe, emisyjne. Ćwiczenia głosowe jako narzędzie komunikacji, jako środek ekspresji, jako element terapii; głos jako narzędzie poznawania i prezentowania siebie. Terapeutyczne działanie głosu i świadome korzystanie z głosu - praca z dźwiękiem, oddechem, intonacją i modulacją, uruchamianie ekspresji, improwizacje głosowe, prezentacje sceniczne. Techniki autoprezentacyjne w komunikacji międzyludzkiej. Przeszkody w procesie komunikowania, bariery komunikacji, psychologiczne i społeczne aspekty procesu komunikowania. Wystąpienia publiczne jako zachowania autoprezentacyjne i jako możliwy obszar działań arteterapeutycznych. Prezentacje autorskich wystąpień studentów.
Ćwiczenia warsztatowe, praca indywidualna i w grupach, metoda indywidualnych przypadków, metoda sytuacyjna, inscenizacja, metody ekspresyjne, dyskusja problemowa.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie przez studenta pozytywnych ocen z realizacji poszczególnych ćwiczeń/zadań warsztatowych w ramach aktywności na zajęciach (oceny i opinie z wykonanych ćwiczeń/zadań warsztatowych odnotowywane są w Indywidualnej karcie aktywności studenta) oraz uzyskanie pozytywnej oceny z końcowej prezentacji autorskiego wystąpienia, ocenianego według podanych wcześniej studentom kryteriów.
Skala ocen za aktywność na zajęciach i ocen za końcową prezentację: ndst (0 pkt.), dostateczny (3,0 pkt.), dostateczny plus (3,5 pkt.), dobry (4,0 pkt.), dobry plus (4,5 pkt.), bardzo dobry (5,0 pkt.);
Ocena końcowa to średnia arytmetyczna ocen uzyskanych z poszczególnych ćwiczeń/zadań warsztatowych w ramach aktywności na zajęciach (Indywidualna karta aktywności studenta) oraz z końcowej prezentacji autorskiego wystąpienia.
Modified by dr Jarosław Wagner (last modification: 26-04-2020 11:05)