SylabUZ

Generate PDF for this page

Warsztat głosowy z elementami autoprezentacji - course description

General information
Course name Warsztat głosowy z elementami autoprezentacji
Course ID 03.9-WP-ARTEP-WGEA
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Arteterapia
Education profile practical
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2020/2021
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Małgorzata Olejarz, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Laboratory 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie studentów z zasadami i metodami pracy z głosem jako jednym z narzędzi wykorzystywanych w działaniach arteterapeutycznych. Przekazanie wiedzy i wykształcenie umiejętności z zakresu technik prowadzenia warsztatu głosowego i praktycznego poznawania terapeutycznych i ekspresyjnych możliwości działania głosu oraz technik autoprezentacyjnych. Wyposażenie studentów w kompetencje w zakresie przygotowywania i realizowania autoprezentacyjnych, publicznych wystąpień, prowadzenia debat i dyskusji oraz prowadzenia warsztatów głosowych.

Prerequisites

Wiedza i umiejętności z zakresu przedmiotu: Emisja głosu

Scope

Wprowadzenie do problematyki przedmiotu: żywe słowo i praca z głosem jako jedno z narzędzi w działaniach arteterapeutycznych. Zajęcia warsztatowe: ćwiczenia artykulacyjne, dykcyjne, oddechowe, emisyjne. Ćwiczenia głosowe jako narzędzie komunikacji, jako środek ekspresji, jako element terapii; głos jako narzędzie poznawania i prezentowania siebie. Terapeutyczne działanie głosu i świadome korzystanie z głosu - praca z dźwiękiem, oddechem, intonacją i modulacją, uruchamianie ekspresji, improwizacje głosowe, prezentacje sceniczne. Techniki autoprezentacyjne w komunikacji międzyludzkiej. Przeszkody w procesie komunikowania, bariery komunikacji, psychologiczne i społeczne aspekty procesu komunikowania. Wystąpienia publiczne jako zachowania autoprezentacyjne i jako możliwy obszar działań arteterapeutycznych. Prezentacje autorskich wystąpień studentów.

Teaching methods

Ćwiczenia warsztatowe, praca indywidualna i w grupach, metoda indywidualnych przypadków, metoda sytuacyjna, inscenizacja, metody ekspresyjne, dyskusja problemowa.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie przez studenta pozytywnych ocen z realizacji poszczególnych ćwiczeń/zadań warsztatowych w ramach aktywności na zajęciach (oceny i opinie z wykonanych ćwiczeń/zadań warsztatowych odnotowywane są w Indywidualnej karcie aktywności studenta) oraz uzyskanie pozytywnej oceny z końcowej prezentacji autorskiego wystąpienia, ocenianego według podanych wcześniej studentom kryteriów.  

Skala ocen za aktywność na zajęciach i ocen za końcową prezentację: ndst (0 pkt.), dostateczny (3,0 pkt.), dostateczny plus (3,5 pkt.), dobry (4,0 pkt.), dobry plus (4,5 pkt.), bardzo dobry (5,0 pkt.);

Ocena końcowa to średnia arytmetyczna ocen uzyskanych z poszczególnych ćwiczeń/zadań warsztatowych w ramach aktywności na zajęciach (Indywidualna karta aktywności studenta) oraz z końcowej prezentacji autorskiego wystąpienia.

Recommended reading

  1. Mckay M., Davis M., Faning P., Sztuka skutecznego porozumiewania się, GWP, Gdańsk 2001.
  2. Wiszniewski A., Jak przekonująco mówić i przemawiać, PWN, Warszawa-Wrocław 1994.
  3. Toczyska B., Elementarne ćwiczenia dykcji, Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe, Gdańsk 2000.
  4. Morreale S.P., Spitzberg B.H., Barge J.K., Komunikacja między ludźmi. Motywacja, wiedza i umiejętności, PWN, Warszawa 2007.

Further reading

Notes


Modified by dr Jarosław Wagner (last modification: 26-04-2020 11:05)