SylabUZ

Generate PDF for this page

Drama workshop I - course description

General information
Course name Drama workshop I
Course ID 03.9-WP-ARTEP-WTRC1
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Arteterapia
Education profile practical
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2020/2021
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Patrycja Wilczek-Sterna
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Laboratory 45 3 - - Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest zdobycie umiejętności wykorzystania poznanych technik oraz zagadnień związanych ze sztuką wizualną do celów terapeutycznych.

Prerequisites

Znajomość wybranych technik plastycznych i podstawowych zagadnień związanych ze sztuką wizualną. Ponadto wymogiem uczestniczenia w zajęciach jest twórcze podejście do rozwiązywania problemów a także postawa nacechowana otwartością i zaangażowaniem w trakcie pracy zespołowej.

Scope

Wykaz zagadnień:

  1. Omówienie programu oraz literatury przedmiotu. Prezentacja wybranych przykładów działań arteterapeutycznych z obszaru sztuk wizualnych.

  2. Barwy a emocje. Warsztat autorski prowadzony przez wykładowcę.

  3. Od kreski poprzez linię do plamy. Warsztat autorski prowadzony przez wykładowcę.

  4. Autoportret inaczej czyli kilka słów o sztuce abstrakcyjnej. Prezentacja multimedialna oraz warsztat autorski prowadzony przez wykładowcę.

  5. Między jawą a snem – surrealistyczny kolaż. Warsztat autorski prowadzony przez wykładowcę.

  6. Moje miejsce, moja przestrzeń – land art. Warsztat autorski prowadzony przez wykładowcę.

  7. Od idei do formy – pomysły i realizacja prac studentów tworzonych jako forma autoteterapii. Konsultacje z wykładowcą.

  8. Mail art oraz net art jako forma komunikacji poprzez sztukę. Warsztat autorski prowadzone przez wykładowcę.

  9. Ewaluacja zajęć

Teaching methods

Dyskusja

Prezentacja multimedialna

Ćwiczenia praktyczne

Projekt

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Aktywne uczestnictwo na zajęciach:

  • student jest przygotowany do bieżących zajęć: opracowuje zadany temat, czyta i analizuje proponowaną literaturę z zakresu sztuki a w szczególności arteterapii, wyszukuje samodzielnie w źródłach internetowych powiązanych z tematyką zajęć informacji, przygotowuje i przynosi odpowiednio dobrane do tematu materiały plastyczne w wielu przypadkach wskazane przez prowadzącego;

  • student aktywnie uczestniczy w zajęciach: wykonuje prace plastyczne, współpracuje z grupą, wypowiada się na tematy poruszane w trakcie zajęć, dokonuje własnych osądów i interpretacji – wyciąga wnioski w trakcie pracy zespołowej, potrafi odnieść się do przykładów z historii sztuki dawnej i współczesnej a także działalności edukacyjnej innych osób, potrafi omówić zrealizowane prace plastyczne;

  • student pracuje twórczo: szuka oryginalnych rozwiązań oraz innowacyjnych pomysłów, jest otwarty na koncepcje innych osób, potrafi zainspirować pracą innych osób tworząc przy tym własne koncepcje;

Skala ocen za aktywne uczestnictwo na zajęciach: ndst (0 pkt.), dostateczny (3,0 pkt.), dostateczny plus (3,5 pkt.), dobry (4,0 pkt.), dobry plus (4,5 pkt.), bardzo dobry (5,0 pkt.);

Przygotowanie i prezentacja projektu:

  • student indywidualnie bądź w mniejszych grupach pracuje nad tematem zaproponowanym przez wykładowcę: w trakcie konsultacji przedstawia własne pomysły, szuka przełożenia ich na warsztaty o charakterze arteterapeutycznym, dobiera odpowiednie metody , techniki i materiały plastyczne, układa autorski scenariusz zajęć;

  • student prezentuje przed grupą własny projekt: omawia cele i metody działania, przyjmuje opinie innych osób, potrafi wyciągnąć wnioski oraz zmodyfikować własny scenariusz.

Skala ocen za przygotowanie i prezentację projektu: ndst (0 pkt.), dostateczny (3,0 pkt.), dostateczny plus (3,5 pkt.), dobry (4,0 pkt.), dobry plus (4,5 pkt.), bardzo dobry (5,0 pkt.);

Warunkiem uzyskania zaliczenia jest uzyskanie pozytywnych ocen z aktywnego uczestnictwa na zajęciach oraz przygotowania i prezentacji projektu.

Ocena końcowa to średnia arytmetyczna uzyskanych ocen.

Recommended reading

  1. Wita Szulc, Arteterapia. Narodziny idei, ewolucja teorii, rozwój praktyki, Difin, Warszawa 2011.

  2. Arteterapia w medycynie i edukacji, pod red. Wiesława Karolaka i Barbary Kaczorowskiej, Wyższa

  3. Wiesław Karolak, Sztuka jako zabawa – zabawa jako sztuka, Wydawnictwo CODN, Warszawa 1998.

  4. Eugeniusz Józefowski, Janina Florczykiewicz, Warsztat twórczy jako okazja rozwoju podmiotowego w przestrzeni sztuki, Wrocław 2015.

  5. Edward Nęcka, Trening twórczości, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 1998.

  6. Warsztaty edukacji twórczej, pod red. Elżbiety Olinkiewicz i Ewy Repsch, Wydawnictwo Europa, Wrocław 2001.

Further reading

  1. http://arteterapia.pl/

  2. https://arttherapy.org/

Notes


Modified by dr Jarosław Wagner (last modification: 26-04-2020 11:05)