SylabUZ

Generate PDF for this page

Pracownia projektów dyplomowych w zakresie terapii przez sztuki wizualne II - course description

General information
Course name Pracownia projektów dyplomowych w zakresie terapii przez sztuki wizualne II
Course ID 03.9-WP-ARTEP-PPDTPS2
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Arteterapia
Education profile practical
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2020/2021
Course information
Semester 6
ECTS credits to win 5
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Patrycja Wilczek-Sterna
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Laboratory 45 3 - - Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest przygotowanie studentów do realizacji projektu dyplomowego – działań arteterapeutycznych w obszarze sztuk wizualnych.

Prerequisites

Znajomość omawianych w programie studiów zagadnień z obszaru psychologii, pedagogiki, nauk o zdrowiu i sztuki, zaliczenie pierwszej części przedmiotu w sem. V.

Scope

Wykaz zagadnień:

1. Doprecyzowanie projektu dyplomowego – podział na etapy realizacji, podział pracy w przypadku projektów autorstwa kilku osób, doprecyzowanie szczegółów scenariusza, zakup niezbędnych materiałów etc. Dostosowanie scenariusza do potrzeb i możliwości uczestników. Konsultacje z prowadzącym.

2. Realizacja projektu – możliwa współpraca z interesariuszem zewnętrznym. Praca na bieżąco dokumentowana (fotografie, film).

3. Podsumowanie i analiza projektów – prezentacje w obecności innych studentów.

4. Praca nad przetworzeniem dokumentacji i spisaniem wniosków - możliwość wykorzystania materiału w pracy teoretycznej.

5., Upublicznienie projektów – media internetowe, czasopisma UZ, wystawa końcoworoczna studentów.

Teaching methods

Dyskusja, Prezentacja multimedialna, Projekt

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Aktywne uczestnictwo na zajęciach:

  • student jest przygotowany do bieżących zajęć: posługuje się fachową terminologią i przykładami działań artystycznych i arteterapeutycznych;

  • student systematycznie pracuje nad realizacją projektu dyplomowego i omawia poszczególne zadania i etapy z wykładowcą w trakcie konsultacji;

  • student pracuje twórczo: szuka oryginalnych rozwiązań oraz innowacyjnych pomysłów, jest otwarty na koncepcje innych osób, potrafi zainspirować pracą innych osób tworząc przy tym własne koncepcje;

  • - student uczestniczy w projektach pozostałych osób, wykonuje przydzielone mu zadania, bierze udział w ewaluacji poszczególnych projektów dzieląc się swymi przemyśleniami;

Skala ocen za aktywne uczestnictwo na zajęciach: ndst (0 pkt.), dostateczny (3,0 pkt.), dostateczny plus (3,5 pkt.), dobry (4,0 pkt.), dobry plus (4,5 pkt.), bardzo dobry (5,0 pkt.);

Przygotowanie, realizacja i prezentacja projektu:

  • student dopracowuje swój projekt: podejmuje współpracę z wybraną przez siebie instytucją, zapoznaje się z miejscem i podopiecznymi; dobiera odpowiednie metody, techniki i materiały plastyczne, określa czas i dostosowuje autorski scenariusz do potrzeb i zainteresowań grupy uczestników, konsultuje z wykładowcą wymienione powyżej założenia;

  • student realizuje swój projekt: przeprowadza zajęcia bądź cykl zajęć o charakterze arteterapeutycznym, dokumentuje ich przebieg;

  • student prezentuje dokumentację własnego projektu: omawia cele i metody działania i jego przebieg, analizuje mocne i słabe strony projektu, przyjmuje opinie innych osób, potrafi wyciągnąć wnioski oraz zapisać je formie sprawozdania;

Skala ocen za przygotowanie i prezentację projektu: ndst (0 pkt.), dostateczny (3,0 pkt.), dostateczny plus (3,5 pkt.), dobry (4,0 pkt.), dobry plus (4,5 pkt.), bardzo dobry (5,0 pkt.);

Warunkiem uzyskania zaliczenia jest uzyskanie pozytywnych ocen z aktywnego uczestnictwa na zajęciach oraz przygotowania i prezentacji projektu.

Ocena końcowa to średnia arytmetyczna uzyskanych ocen.

Recommended reading

  1. Leszek Brogowski Sztuka w obliczu przemian, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1990.

  2. Piotr Piotrowski, Znaczenie modernizmu. W stronę sztuki polskiej po 1945 roku, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 1999.

  3. Marcin Giżycki Słownik kierunków, ruchów i kluczowych pojęć sztuki drugiej połowy XX wieku, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2002.

  4. Wszystko widzę jako sztukę, Ewa Solorz, Robert Czajka, Warszawa 2018.

  5. Arteterapia w medycynie i edukacji, pod red. Wiesława Karolaka i Barbary Kaczorowskiej, Wyższa szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi, Łódź 2008.

  6. Wiesław Karolak, Projekt edukacyjny – projekt artystyczny, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi, 2004.

  7. Eugeniusz Józefowski, Janina Florczykiewicz, Warsztat twórczy jako okazja rozwoju podmiotowego w przestrzeni sztuki, Wrocław 2015.

Further reading

  1. http://arteterapia.pl/

  2. https://arttherapy.org/

Notes


Modified by dr Jarosław Wagner (last modification: 26-04-2020 11:05)