SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Piłka siatkowa |
Kod przedmiotu | 16.1-WL-WFSP-PS |
Wydział | Wydział Nauk Biologicznych |
Kierunek | Wychowanie fizyczne / nauczycielska |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2020/2021 |
Semestr | 5 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Laboratorium | 45 | 3 | 27 | 1,8 | Zaliczenie na ocenę |
Przygotowanie studenta do uzyskania stopnia instruktora sportu w piłce siatkowej, a w szczególności do samodzielnego formułowania celów i opracowywania programów nauczania gry w piłkę siatkową oraz ich realizacji w klubach sportowych i rekreacyjnych, ośrodkach wypoczynku, na obozach sportowych i koloniach, prowadzenia zajęć w ramach lekcji wychowania fizycznego (podniesienie kwalifikacji zawodowych nauczycieli).
Zaliczony I semestr specjalizacji instruktorskiej z piłki siatkowej
Wykład: Minisiatkówka. Organizacja nauczania gry w piłkę siatkową. Ćwiczenia globalne, syntetyczne, analityczne. Gra 6x6, gra szkolna, uproszczona, małe gry, fragmenty gry – jako formy nauczania i doskonalenia techniki i taktyki. Klasyfikacja obciążeń treningowych. Struktura obciążeń treningowych w szkoleniu dzieci i młodzieży. Próby diagnozujące poziom sprawności fizycznej w szkoleniu dzieci i młodzieży. Taktyka gry w piłkę siatkową. System zdobywania punktów po zagrywce własnej i zagrywce przeciwnika – podstawowe elementy taktyki zespołów młodzieżowych. Taktyka zespołowa gry. Taktyka indywidualna, zasady i środki treningowe w przyjęciu zagrywki, rozegraniu piłki, atakowaniu, zagrywce, bloku, obronie na poziomie: minisiatkówki, młodzika, kadeta, juniora.
Laboratorium: Organizacja gry w piłkę siatkową. Minisiatkówka. Gra 6x6, gra szkolna, uproszczona, małe gry, fragmenty gry – jako formy nauczania i doskonalenia techniki i taktyki. Ukierunkowane kształtowanie sprawności fizycznej. Kształtowanie skoczności, siły, szybkości, wytrzymałości w treningu dzieci i młodzieży. Trening funkcjonalny - przykłady rozwiązań. Ćwiczenia profilaktyczne zapobiegające urazom podczas treningu. Taktyka gry w piłkę siatkową. Taktyka zespołowa gry w ataku i obronie. Taktyka indywidualna.
Wykład konwencjonalny, zajęcia praktyczne, konsultacje, obserwacja, samodzielne opracowanie materiałów metodycznych, zajęcia w grupach
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykład z przedmiotu kończą się testem w formie pisemnej zgodnym z podanymi kryteriami – test z progami punktowymi składający się z pytań zamkniętych i otwartych. Minimum na uzyskanie zaliczenia to 60% punktów.
Laboratorium kończy się zaliczeniem na ocenę. Podstawą zaliczenia jest aktywne uczestnictwo w zajęciach, przeprowadzenie analizy statystycznej meczu w piłkę siatkową, sędziowanie meczu w piłkę siatkową. Ocenie podlegają:
Na ocenę z przedmiotu składa się ocena z wykładów (40%) i laboratorium (60%). Warunkiem zaliczenia przedmiotu są pozytywne oceny z wykładu i laboratorium.
Ocena końcowa to średnia arytmetyczna wszystkich form przewidzianych do realizacji przedmiotu. Wyniki średniej arytmetycznej ustala się zgodnie z zasadą: średnia 3,25 stanowi ocenę końcową 3,5; średnia 3,75 stanowi ocenę końcową 4,0; średnia 4,25 stanowi ocenę końcową 4,5; średnia 4,75 stanowi ocenę końcową 5,0.
Program specjalizacji w treściach jak i ich wymiarach godzinowych został opracowany na podstawie, uznanego przez Ministerstwo Sportu i Turystyki, „Programu kształcenia instruktorów sportu z piłki siatkowej” opracowanego przez Akademię Polskiej Siatkówki Polskiego Związku Piłki Siatkowej.
Zmodyfikowane przez dr Grażyna Biczysko (ostatnia modyfikacja: 21-04-2020 20:33)