SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Wędrówki piesze |
Kod przedmiotu | 16.1-WL-WFSP-WP |
Wydział | Wydział Nauk Biologicznych |
Kierunek | Wychowanie fizyczne / nauczycielska |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2020/2021 |
Semestr | 6 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studenta z różnymi formami wycieczek pieszych oraz przedstawienie korzyści zdrowotnych wynikających ich podejmowania. Zapoznanie z techniką marszu Nordic Walking. Przedstawienie metod nauczania techniki Nordic Walking. Popularyzacja marszu Nordic Walking jako aktywności służącej utrzymaniu oraz poprawie zdrowia w każdym wieku.
Biegi długodystansowe: Zapoznanie studenta z wpływem wysiłku długotrwałego na organizm człowieka. Przekazanie wiedzy dotyczącej techniki biegu oraz metod treningu biegowego. Poprawa wydolności tlenowej. Popularyzacja biegowych form ruchu jako aktywności korzystnie wpływającej na organizm człowieka na każdym etapie jego rozwoju.
Sprawność umożliwiająca aktywne uczestnictwo w zajęciach.
Wycieczki piesze jako forma aktywności ruchowej w pracy nauczyciela wychowania fizycznego na różnych poziomach kształcenia. Wpływ wycieczek pieszych na organizm człowieka (zasada systematyczności) Proces planowania wycieczek pieszych przez nauczyciela wychowania fizycznego. Zasady bezpieczeństwa oraz przepisy obowiązujące podczas planowania i prowadzenia wycieczek pieszych.Marsz Nordic Walking, zarys historyczny. Zasady doboru sprzętu do różnych form wycieczek pieszych (kije trekkingowe, kije Nordic Walking, dobór odzieży, akcesoria). Zapoznanie z techniką i metodyką nauczania Nordic Walking. Pomysłowość i kreatywność nauczyciela wf sposobem na wprowadzenie wycieczek pieszych na lekcji wf.
Metoda analityczna, metoda syntetyczna, poglądowa/pokaz, ćwiczenia praktyczne;
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Aktywne uczestnictwo w zajęciach, projekt organizacji wycieczki pieszej lub projekt zajęć biegowych dla różnych grup sprawnościowych i wiekowych, przygotowania konspektu lekcji nauczania techniki Nordic Walking, zastosowanie rozwiązań metodyczno - organizacyjnych w trakcie prowadzenia zajęć praktycznych.
Ocena końcowa to średnia arytmetyczna wszystkich form przewidzianych do realizacji przedmiotu. Wyniki średniej arytmetycznej ustala się zgodnie z zasadą: średnia 3,25 stanowi ocenę końcową 3,5; średnia 3,75 stanowi ocenę końcową 4,0; średnia 4,25 stanowi ocenę końcową 4,5; średnia 4,75 stanowi ocenę końcową 5,0.
Zmodyfikowane przez dr Grażyna Biczysko (ostatnia modyfikacja: 29-04-2020 13:33)