SylabUZ
Course name | Akrobatyka z elementami skoków na trampolinie |
Course ID | 16.1-WL-WF-SP-AEST |
Faculty | Faculty of Biological Sciences |
Field of study | Physical Education / Teaching |
Education profile | practical |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2020/2021 |
Semester | 6 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Laboratory | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Credit with grade |
Poznanie zdrowotnych aspektów uprawiania akrobatyki sportowej i skoków na trampolinie. Poznanie możliwości wykorzystania ćwiczeń z zakresu różnych sportów gimnastycznych w edukacji szkolnej, w zakresie wychowania fizycznego. Opanowanie podstawowych wiadomości i umiejętności praktycznych z zakresu techniki wykonania oraz metodyki nauczania podstawowych elementów akrobatycznych i elementów skoków na trampolinie.
Student posiada umiejętności ruchowe ukierunkowane na formy gimnastyczne i akrobatyczne oraz prezentuje poziom sprawności motorycznej umożliwiający wykonywanie ćwiczeń na specjalistycznych przyrządach gimnastycznych i akrobatycznych.
Laboratorium: Zasady bezpieczeństwa podczas zajęć z zakresu różnych sportów gimnastycznych. Gry i zabawy ruchowe z wykorzystaniem podstawowych ćwiczeń gimnastycznych. Technika wykonania i metodyka nauczania ćwiczeń zespołowych. Zasady prowadzenia ćwiczeń kształtujących. Nauczanie podstawowych ćwiczeń akrobatycznych (piramidy dwójkowe i trójkowe) oraz elementów w skokach na trampolinie, asekuracja i samoasekuracja. Doskonalenie techniki wykonania poznanych ćwiczeń użytkowo-sportowych, ćwiczeń akrobatycznych oraz elementów na trampolinie. Znajomość terminologii i techniki wykonania poznanych elementów. Łączenie poznanych elementów w układy – kompozycja i dobór. Doskonalenie własnych układów. Znajomość podstawowych przepisów sędziowskich w akrobatyce sportowej i skokach na trampolinie.
Pokaz, praca w grupach/praca indywidualna, pogadanka, obserwacja, opis, objaśnienie.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Laboratorium: Uczestnictwo w zajęciach, sprawdzian z treści teoretycznych oraz ocena wykonania układów ćwiczeń zespołowych i na trampolinie: ocena poprawności wykonania ćwiczeń z zakresu techniki, obszerności ruchu, kompozycji, estetyki i trudności. Ocena poprawności używanej terminologii dotyczącą opisu techniki i metodyki nauczania ćwiczeń podczas wypowiedzi, ocena umiejętność prawidłowego i bezpiecznego przygotowania stanowisk ćwiczeń.
Ocena końcowa to średnia arytmetyczna wszystkich form przewidzianych do realizacji przedmiotu. Wyniki średniej arytmetycznej ustala się zgodnie z zasadą: średnia 3,25 stanowi ocenę końcową 3,5; średnia 3,75 stanowi ocenę końcową 4,0; średnia 4,25 stanowi ocenę końcową 4,5; średnia 4,75 stanowi ocenę końcową 5,0.
Prowadzący zajęcia zapewnia studentom możliwość dodatkowych konsultacji warsztatowych na przyrządach 1 raz w tygodniu w dniu i godzinie podanej na początku semestru.
Modified by dr Grażyna Biczysko (last modification: 30-04-2020 12:34)