SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Podstawy marketingu |
Kod przedmiotu | 04.7-WZ-ZarzP-PM |
Wydział | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Kierunek | Zarządzanie |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2020/2021 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Egzamin |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami i narzędziami wykorzystywanymi w działalności marketingowej współczesnych przedsiębiorstw. Wykształcenie umiejętności w identyfikacji i rozumieniu zjawisk w otoczeniu przedsiębiorstwa i projektowanie na ich podstawie decyzji i strategii marketingowych. Głównymi celami realizowanych zajęć są: przekazanie wiedzy z zakresu podstawowych pojęć dotyczących marketingu, prezentacja podstawowych narzędzi marketingowych i etapów procesu kształtowania strategii marketingowej, kształtowanie umiejętności w posługiwania się terminologią stosowaną w marketingu, wypracowanie umiejętności tworzenia strategii marketingowej i stosowania instrumentów marketingowych.
Brak
Wykład: istota i znaczenie marketingu, otoczenie przedsiębiorstwa, orientacje przedsiębiorstwa na rynek, analiza zachowań konsumenta na rynku, system informacji marketingowej i badania marketingowe, wybór rynku docelowego i segmentacja rynku, cykl życia produktu, instrumenty marketingu mix (produkt, cena, dystrybucja, promocja), komunikacja marketingowa w Internecie, procedura tworzenia strategii marketingowej, metody analizy stosowane w procedurze budowy strategii marketingowej, zasady budowy planu marketingowego, organizacja marketingu w przedsiębiorstwie
Ćwiczenia: rozróżnianie orientacji przedsiębiorstwa na rynek, definiowanie ról w procesie zakupu, analizowanie procesu zakupu konsumenta, klasyfikacja badań marketingowych, projektowanie opakowania dla wybranego produktu, zaprojektowanie badania marketingowego, dokonanie podziału rynku na segmenty według odpowiednio dobranych kryteriów, charakterystyka otoczenia wybranego przedsiębiorstwa oraz identyfikacja i analiza jego mocnych i słabych stron oraz szans i zagrożeń, opracowanie strategii marketingowej dla danego przedsiębiorstwa.
Wykład: wykład konwencjonalny, metoda podająca, prezentacja danych i informacji (rzutnik, foliogram), komunikacja interaktywna, dyskusja, pokaz
Ćwiczenia: dyskusje grupowe, burza mózgów, giełda pomysłów, prace indywidualne, prace grupowe, projekt, studia przypadków, klasyczna metoda problemowa, studia literatury, praca z tekstem, praca z książką.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykład - egzamin z oceną, ćwiczenia - zaliczenie na ocenę
Zaliczenie z wykładu: warunkiem przystąpienia do egzaminu jest uzyskanie pozytywnej oceny z ćwiczeń. Egzamin w formie pisemnej (pytania otwarte) obejmuje materiał z wykładów i ćwiczeń. Warunkiem otrzymania zaliczenia jest uzyskanie min. 51% z egzaminu.
Zaliczenie ćwiczeń: na ocenę końcową z ćwiczeń składać się będą oceny z dwóch kolokwiów, które będą obejmować pytania otwarte i od 2-3 pytań problemowych oraz zadania do samodzielnego rozwiązania (K_U01, K_U03, K_K04). W trakcie ćwiczeń będą realizowane również zadania grupowe (K_K05).
Warunkiem otrzymania zaliczenia jest uzyskanie min. 51% z każdego kolokwium.
Na ocenę końcową z przedmiotu składa się ocena z ćwiczeń (50%) i wykładu (50%). Warunkiem zaliczenia przedmiotu są pozytywne oceny z ćwiczeń i wykładu.
Zmodyfikowane przez dr Paweł Szudra (ostatnia modyfikacja: 27-04-2020 15:43)