SylabUZ

Generate PDF for this page

Mid-term practice I - course description

General information
Course name Mid-term practice I
Course ID 13.2-WF-FizP-PŚ-I-S20
Faculty Faculty of Physics and Astronomy
Field of study Physics
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2020/2021
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 2
Available in specialities Teaching physics
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Practical training 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela. Zapoznanie się ze specyfiką szkoły podstawowej a w szczególności z organizacją pracy dydaktycznej i wychowawczej oraz dokumentacją szkolną.

Prerequisites

Wiedza i umiejętności z zakresu przygotowania dydaktycznego, psychologiczno-pedagogicznego i praktycznego. Wiedza z fizyki w ramach przedmiotów realizowanych na I - IV semestrze studiów.

Scope

  1. Zapoznanie się z dokumentacją i obiegiem dokumentów w szkole w tym z zasadami posługiwania się e-dziennikiem z uwzględnieniem przepisów RODO i bezpieczeństwa danych w internecie.

  2. Obserwowanie działań podejmowanych przez nauczyciela w czasie prowadzenia lekcji a w szczególności (D.2.W1., D.2.W2.):

  • aktywizowania i motywowania uczniów;

  • monitorowania i oceniania postępów pracy ucznia w czasie lekcji, wskazywanie sposobów uczenia się;

  • posługiwania się językiem i obrazem w komunikowaniu się z uczniem;

  • indywidualizowaniem zadań z uwzględnieniem możliwości i potrzeb ucznia;

  • wprowadzania i stosowania pojęć i praw fizyki.

  1. Współdziałanie z nauczycielem-opiekunem w (D.2.K1.):

  • planowaniu lekcji z uwzględnieniem wszystkich jej ogniwów;

  • doborze form i metod pracy adekwatnych do zakładanych celów, realizowanych treści, umiejętności wstępnych uczniów i możliwości technicznych pracowni;

  • zapewnieniu bezpieczeństwa i komfortu pracy na lekcji ze szczególnym uwzględnieniem obowiązujących w klasie zasad pracy;

  • monitorowaniu i ocenianiu postępów pracy ucznia;

  • tworzeniu, analizowaniu i ocenianiu prac pisemnych ucznia.

  1. Pełnienie roli nauczyciela poprzez (D.2.U2.):

  • planowanie i realizowanie lekcji według zaakceptowanego planu;

  • stosowaniu wybranych form i metod pracy z uczniem i zespołem klasowym;

  • monitorowaniem i ocenianiem postępów pracy ucznia;

  • zapewnienie bezpiecznej i komfortowej pracy ucznia podczas lekcji i prac pisemnych.

  1. Ewaluacja działań poprzez (D.2.U3.):

  • prowadzenie Dziennika Praktyk;

  • dogłębnej analizie i interpretacji działań podejmowanych i obserwowanych.

 

Teaching methods

Praktyka w szkole podstawowej. Konsultacje

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

  • aktywność na zajęciach: 5 punktów;

  • ocena opracowanych materiałów w tym scenariuszy lekcji, kwestionariuszy obserwacji i narzędzi pomiaru dydaktycznego: 10 punktów;

  • autoewaluacja i zaplanowanie dalszego rozwoju zawodowego: 5 punktów;

  • ocena prowadzonych zajęć: 10 punktów.

Recommended reading

[1] Program nauczania fizyki w szkole podstawowej.

[2] Dydaktyka fizyki, zagadnienia ogólne. Marian Głowacki

[3] Dydaktyka fizyki, zagadnienia wybrane. Jadwiga Salach

[4] Poradnik nauczyciela. po red. Barbary Sagnowskiej

Further reading

[1] Rozporządzenie MEN - podstawa programowa dla szkoły podstawowej

[2] Wewnątrzszkolne przepisy prawa oświatowego: Statut

[3] Nauczanie według planu daltońskiego. Helen Parkhurst

[4] Przez zabawę do nauki. Obserwacje i doświadczenia. Hans Jurgen Press

Notes


Modified by dr Marcin Kośmider (last modification: 24-01-2022 20:30)