SylabUZ
Course name | Organisational behaviours |
Course ID | 14.4-WP-PSChP-ZO |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Psychology |
Education profile | academic |
Level of studies | Long-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2020/2021 |
Semester | 10 |
ECTS credits to win | 3 |
Available in specialities | Psychologia pracy, organizacji i zarządzania |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 30 | 2 | - | - | Credit with grade |
Wprowadzenie studentów w problematykę zachowań organizacyjnych jako interdyscyplinarnej dziedziny wiedzy o zachowaniu człowieka w środowisku zawodowym. Intencją jest wskazanie możliwości wykorzystania wiedzy z zakresu socjologii, psychologii w praktyce funkcjonowania w środowisku pracy. Wiedza ta znajduje przełożenie w sprawniejszym komunikowaniu się, zrozumieniu postaw jednostek i zachowania grup a w konsekwencji doprowadzeniu do efektywniejszego kierowania ludźmi w organizacji. Celem jest także nakłonienie studentów do wykorzystania mechanizmów wpływu społecznego, do osiągania zamierzonych celów. Wykorzystanie wiedzy z zakresu spostrzegania i autoprezentacji do skutecznego tworzenia wizerunku własnej osoby jako kompetentnego pracownika.
Podstawowa wiedza z zakresu psychologii społecznej, psychologii emocji i motywacji oraz podstaw zarządzania organizacjami.
Ćwiczenia: Wprowadzenie do zachowań organizacyjnych. Indywidualne, grupowe i systemowe determinanty zachowań organizacyjnych. Problematyka rozpoznawania postaw i czynników determinujących indywidualne postawy w miejscu pracy, zagadnienia dotyczące procesu percepcji i spostrzegania społecznego Problematyka wpływu społecznego, perswazji, autoprezentacji w miejscu pracy. Wywieranie wpływu na grupę oraz skuteczna autoprezentacja. Konstruowanie zespołu, definiowanie ról zespołowych. Modele uczestnictwa człowieka w organizacji.
Ćwiczenia: wykład konwersatoryjny, praca indywidualna, praca z książką, praca z artykułem naukowym, metoda przypadków, gry dydaktyczne, praca w grupach, dyskusja, metody ekspresyjne.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Ćwiczenia:
Zaliczenie z oceną na podstawie:
- ocen cząstkowych z aktywności studenta uzyskanych w wyniku indywidualnej aktywności studenta weryfikowanej w toku dyskusji, czy indywidualnych wypowiedzi na zadany wcześniej temat;
- ocen cząstkowych z aktywności studenta w pracy zespołowej weryfikowanej podczas analizy przypadków, dyskusji, pracy z tekstem;
- sprawdzenia poziomu wiedzy teoretycznej studenta - (test 20% pytań stanowią pytania otwarte, 80% pytań stanowią pytania zamknięte, jednokrotnego wyboru – pytania zostają sformułowane w oparciu o zagadnienia omawiane na Ćwiczeniach) - student powinien zdobyć minimum 60% punktów (progi ocen z testu (60-64% 3,0; 65-69% 3,25; 70-74% 3,5; 75-79% 3,75; 80-84% 4,0; 85-99% 4,25; 90-94% 4,5; 95-97% 4,75; 98-100% 5,0;),
Studentowi po pozytywnym zaliczeniu testu do oceny doliczane są punkty z aktywności. Suma punktów z testu oraz aktywności stanowi ocenę końcową z przedmiotu [bardzo dobry 5,0 – 4,76; dobry plus 4,75 – 4,36; dobry 4,35 – 3,76, dostateczny plus 3,75 – 3,36; dostateczny 3,35 – 3,0].
Potocki A. (2005).(red.), Zachowania organizacyjne, Warszawa: Difin
Czajkowska, M., Januszkiewicz, K., Kołodziejczak, M., Zalewska-Turzyńska, M. (red.)(2015). Zachowania organizacyjne. Relacje społeczne w przestrzeni zmian. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Modified by dr inż. Anna Góralewska-Słońska (last modification: 02-07-2020 14:32)