SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Informacja publiczna i e-administracja |
Kod przedmiotu | 10.6-WH-ZDP-IPEA |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Historia |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2020/2021 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest zapoznanie z istotą informacji publicznej, dostępem do niej, wykorzystania w pracy podstawowych źródeł informacji publicznej, korzystania z BIP i usług e-administracji, z usług publicznej administracji na przykładzie platformy e-PUAP, przygotowanie dokumentacji i jej umieszczanie na BIP-ie.
Brak
1) Informacja publiczna: istota informacji publicznej; dostęp do informacji publicznych; uregulowania europejskie w zakresie dostępu do informacji publicznej (dyrektywa 2003/98/EC) i ich implementacja w prawie krajowym (podstawowe informacje) 2) Pozyskiwanie informacji publicznej. Praktycznie umiejętności związane z wyszukiwaniem określonej informacji z publicznie dostępnych ‘statycznych’ źródeł np. z zakresu statystyki publicznej, zamówień publicznych. 3) Zawartość i struktura podstawowych źródeł informacji publicznej jak strony urzędów i Biuletyn Informacji Publicznej. 4) Przeszukiwanie źródeł informacji publicznej w celu znalezienia konkretnej informacji (na przykład na temat aktualnej struktury urzędu i jego zadań). 5) wyszukiwanie określonych informacji publicznych i wykorzystanie ich do tworzenia dokumentu ustrukturyzowanego (np kopiowanie do notatki służbowej). 6) Wyszukiwanie niezbędnych do pracy informacji prawnych lub projektów aktów prawnych i wykorzystać ich do konstrukcji własnego dokumentu. 7) Wyszukiwanie informacji specjalistycznych ze źródeł publicznych takich jak zbiory orzeczeń sądowych czy interpretacji podatkowych i prawidłowe wykorzystywanie w konstrukcji własnego dokumentu. 8) Usługi e-administracji. Rola i specyfika serwisów usług elektronicznych administracji, w tym wykorzystanie ich jako „dynamicznego” źródła informacji publicznej np. danych statystyki publicznej, zamówień publicznych itd. 9) Umiejętność interaktywnej pracy z serwisami takimi jak portale statystyki publicznej, zamówień publicznych, polityki rozwoju regionalnego itp. 10) Wyszukiwanie niezbędnej informacji w „dynamicznym” zasobie np. w serwisie statystyki publicznej. 11) Właściwe wykorzystania informacji w dokumencie o określonej strukturze. 12) usługi elektroniczne: aktywne korzystanie z usług publicznych administracji na przykładzie platformy e-PUAP /elektroniczna skrzynka podawcza/.
Ćwiczenia przy komputerach 30 godzin. Stosowane metody praktyczne, ale także podające i problemowe.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem uzyskania zaliczenia jest przygotowanie dokumentacji na BIP, także usług elektronicznych, poprzez platformę e-PUAP. Aktywny udział w zajęciach, indywidualne rozwiązywanie problemów oraz ocenianie ciągłe.
Zmodyfikowane przez dr hab. Marceli Tureczek, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 22-06-2020 13:49)