SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Drugi instrument |
Kod przedmiotu | 03.2-WA-EASMP-DI-Ć-S14_pNadGenGL9JB |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Wyposażenie studenta w podstawowy zakres wiedzy i umiejętności w celu posługiwania się wybranym instrumentem (innym niż fortepian) w pracy zawodowej /gra indywidualna, prowadzenie zespołów instrumentalnych/
-zaliczenie 2 semestru studiów na kierunku EASM
-deklaracja studenta dot. wyboru instrumentu zatwierdzona przez kierownika Zakładu Dydaktyki Instrumentalnej
-ewentualna korekta postawy i ułożenie aparatu gry
-doskonalenie poznanych technik, pogłębianie precyzji realizacji artykulacji,dynamiki w celu oddania niuansów artystycznych
-rozwijanie znajomości literatury muzycznej /metodyka, repertuar/ związanej z danym instrumentem, z uwzględnieniem obszaru dostępnego wykonawczo dla studenta
-rozwijanie poprawności stylistycznej interpretacji (frazowanie, rubato, zmiany tempa, skala dynamiki poczucie formy)
-metody pracy nad utworem
-współpraca z akompaniamentem, gra zespołowa
-problematyka stresu, tremy i innych zjawisk związanych z występem publicznym
- indywidualna praca nauczyciela ze studentem / ćwiczenia wraz z pokazem, praca z tekstem nutowym i dyskusja,doraźne rozwiązywanie zadań artystycznych i technicznych oraz wyznaczanie zakresu zadań do samodzielnego zrealizowania,dyskusje związane z wydarzeniami artystycznymi dotyczącymi danej dyscypliny instrumentalnej/
-indywidualna praca studenta /ćwiczenie, poznawanie literatury instrumentalnej, słuchanie gry i nagrań mistrzów , itp./
-występy publiczne wraz z analizą i sugestiami mającymi pomóc w osiągnięciu postępu w zakresie swobody estradowej
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
-systematyczne uczęszczanie i aktywność na zajęciach, sumienne opanowywanie wyznaczanego przez pedagoga zakresu materiału podczas pracy własnej
-na zakończenie semestru prezentacja co najmniej jednej etiudy i jednego utworu dowolnego oraz gra a vista
Szkoły, etiudy,ćwiczenia przypisane dla wybranego przez studenta instrumentu, np. E.Towarnicki Szkoła na flet, R.Williams Szkoła na trąbkę, Z.Janke Studium gam na skrzypce, J.Powroźniak Szkoła gry na gitarze, M.Dupre Methode d Orgue, P.Baron Etiudy jazzowe i in.
Repertuar na wybrany przez studenta instrument, obejmujący kompozycje z różnych epok, zróżnicowane w zakresie formy i charakteru, dostosowane do indywidualnego poziomu techniczno - muzycznego studenta. Przykładowo: J.Ph.Rameau Tamburyn na flet, J.S.Bach Utwory organowe H.Purcell Utwory na trąbkę, W. A. Mozart sonaty, koncerty, H. Wieniawski Utwory na skrzypce, G.Young Utwory na organy, M. Linnemann Ragtime na gitarę, Ch. Parker Standardy jazzowe na saksofon itp.
Zmodyfikowane przez dr Michał Kocot (ostatnia modyfikacja: 26-04-2021 14:15)