doskonalenie umiejętności wykonawczych w wybranej przez studenta dyscyplinie wykonawczej /śpiew, gra na instrumencie/
Prerequisites
deklaracja studenta wyboru instrumentu do przedmiotu Praktyka wykonawcza
zdany egzamin z przedmiotu Fortepian /po semestrze 4/
Scope
- praca nad elementami techniki, poszerzanie warsztatu wykonawczego /precyzja, niuanse artykulacyjne, intonacja, itp./
-poszerzanie znajomości repertuaru związanego z wybranym instrumentem
- kształtowanie wyobraźni artystycznej z powiązaniem do poczucia stylu, wrażliwości estetycznej, smaku artystycznego
- kameralistyka wokalna i instrumentalna, praca z akompaniamentem
- przygotowywanie do występów publicznych, rozwijanie odporności estradowej
Teaching methods
pokaz, ćwiczenie z pedagogiem, ćwiczenie indywidualne, występy publiczne, analiza wykonań publicznych, analiza dokonań fonograficznych
Learning outcomes and methods of theirs verification
Outcome description
Outcome symbols
Methods of verification
The class form
Assignment conditions
obecność i aktywność na zajęciach
systematyczne opanowywanie problematyki i zakresu materiału wyznaczanego przez pedagoga
udział w występach publicznych / zaliczenia publiczne, przeglądy klasowe, audycje, koncerty , itp./
Recommended reading
w zakresie gry na instrumencie
szkoły, etiudy, ćwiczenia gry na wybranym przez studenta instrumencie, np.:
S.Heller - etiudy na fortepian z op.45,46,47 /PWM/, H.Berens -etiudy na fortepian /PWM/, C.Czerny -etiudy na fortepian /PWM/ 2. E.Towarnicki Szkoła na flet 3. R.Williams Szkoła na trąbkę, 4. P.Baron Etiudy jazzowena saksofon, 5. R.Schmar Gamy i pasaże na wiolonczelę 6. J.Powroźniak Szkoła gry na gitarę, 7. M.Dupre Methode du Orgue, 8. Z.Janke - Studium gam na skrzypce
w zakresie śpiewu
Sobierajska H., Uczymy się śpiewać, Warszawa 1972
Sipowicz J., Ja i mój głos, 2009
Tarasiewicz B., Mówię i śpiewam świadomie, Kraków 2003
Tarasiewicz B., Potyczki z tremą. Koncert jako metoda aktywizowania pracy studenta, w: Media i metody wspomagające jakość kształcenia, red. K. Jankowski, B. Sitarska, C. Tkaczuk, Siedlce 2005
Further reading
w zakresie gry na instrumencie
Repertuar na instrument wybrany przez studenta, obejmujący kompozycje z okresu baroku i klasycyzmu, dostosowany do stopnia zaawansowania muzycznego i technicznego studenta, np.:J.S.Bach, J.F.Haendel - utwory polifoniczne na fortepian w wyd. PWM, J. Ph. Rameau Tamburyn na flet, J. S. Bach - Suity na wiolonczelę, skrzypce solo,H. Purcell – utwory na trąbkę, J. S .Bach - utwory organowe, W. A .Mozart– koncerty na flet, klarnet, skrzypce
Repertuar na instrument wybrany przez studenta, obejmujący kompozycje z okresu romantyzmu , XX- XXI w., dostosowany do stopnia zaawansowania muzycznego i technicznego studenta, np.: utwory fortepianowe R.Schumanna, F.Mendelssohna, J.Brahmsa, P.Czajkowskiego na fortepian solo i na cztery ręce w wyd. PWM,wybrane utwory fortepianowe F.Chopina, K.Szymanowskiego, W.Kilara, A.Kurylewicza w wyd. PWM, G. Faure Kołysanka na flet, H. Wieniawski – utwory na skrzypce, St. Moniuszko Polonez z opery Hrabina na wiolonczelę, G. Young – utwory na organy, M.Linnemann - Ragtime na gitarę, Ch.Parker –standardy jazzowe, J.Morello New Directions In Rhythm, itp.
w zakresie śpiewu
Martienssen-Lohmann F., Kształcenie głosu śpiewaka, Kraków 1953
Bregy E., Elementy techniki wokalnej, Warszawa 1974
Kamińska B., Kompetencje wokalne dzieci i młodzieży, Warszawa 1997
Notes
Modified by dr Michał Kocot (last modification: 26-04-2021 14:43)