SylabUZ

Generate PDF for this page

Social Communication and Organisation of Cultural Events - course description

General information
Course name Social Communication and Organisation of Cultural Events
Course ID 03.5-WA-AWP-KOWIZ-Ć-S14_pNadGenIKS9M
Faculty Faculty of Arts
Field of study Interior Design
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2021/2022
Course information
Semester 6
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • mgr Joanna Legierska-Dutczak
  • mgr Mirosław Gugała
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest poznanie przez studenta zagadnień komunikatu wizualnego oraz analiza i projektowanie podstawowych komunikatów typo- i pikto- graficznych. Udoskonalenie biegłości techniczno- manualnej w posługiwaniu się narzędziami do kreowania komunikatów wizualnych i autoprezentacji projektów. A także poszukiwania twórcze syntezy idei projektowej i wizualizacji koncepcji za pomocą narzędzi graficznych.


 

Prerequisites

Znajomość programów obróbki graficznej, znajomość zasad kompozycji obrazu.

Myślenie kreatywne. Umiejętność opisu koncepcji i analizy.


 

Scope

W zakresie tematycznym przedmiotu student otrzymuje do analizy i indywidualnej interpretacji graficznej zadania z obszaru komunikacji wizualnej. W ramach zadań indywidualnie i w podgrupach studenci tworzą projekty znaków własnościowych i firmowych oraz zestawy rozbudowanej identyfikacji wizualnej. Zadania otwarte i warsztaty mają pobudzić studentów do lapidarnego, twórczego i syntetycznego ujęcia koncepcji projektowych oraz prezentacji idei poprzez piktogramy, znaki i plakatowe ujęcie znaczeń.

W zadaniach i dyskusjach studenci prezentują pomysły na komunikaty, łączenie obrazu i tekstu, tworzenie sekwencyjnych znaków wyjaśniających ideę projektu, uwzględniając inspiracje otoczeniem, przyrodą, kulturą, architekturą, ekologią, innowacyjnymi rozwiązaniami, technologią, poszukując adekwatnych form przekazu do założeń projektowych.

Zadania mają służyć studentom w opracowaniu także indywidualnej formy prezentacji projektów. Opracowanie portfolia zestawień graficznych i layoutu typograficznego do celów autoprezentacji oraz prezentacji wybranych marek, stawiając na spójność przekazu, syntezę znaku, czytelność typograficzną, z uwzględnieniem indywidualnego języka przekazu komunikacji wizualnej.

Teaching methods

  1. Wykłady i dyskusje tematyczne.

  2. Prezentacje

  3. Ćwiczenia i realizacja prac.

  4. Korekty i konsultacje.


 

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Prezentacje efektów pracy warsztatowej.

Ćwiczenia i realizacja prac projektowych, prezentacje wariantów poszukiwań, źródeł inspiracji i zestawień piktogramów do stawianych zadań.

Recommended reading

  1. David Airey, LOGO DESIGN LOVE. Tworzenie genialnych logotypów. Nowa odsłona, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2015

       2. Adrian Frutiger, Człowiek i jego znaki, Wydawnictwo d2d.pl, Kraków 2015

       3. Krzysztof Lenk, Krótkie teksty o sztuce projektowania, Wydawnictwo Słowo/Obraz Terytoria, ISBN 978-83-7453-998-2, Katowice 2011

       4. Christopher Alexander, Język wzorców. Miasta Budynki Konstrukcja., praca zbiorowa, Wydawnictwo GWP, Gdańsk 2008

Further reading

 

  1. Brian Wood, Adobe Illustrator CC/CC Pl. Oficjalny podręcznik, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2015 i późniejsze

  2. Dabner David, Szkoła projektowania graficznego, Wydawnictwo Arkady, Warszawa 2019

  3. Friedrich Forssman, Hans Peter Willberg, Pierwsza pomoc w typografii, Wydawnictwo Słowo/Obraz Terytoria, Warszawa 2008

  4. Piotr Rypson, Nie gęsi. Polskie projektowanie graficzne 1919–1949, Wydawnictwo Karakter, 2011

  5. Michael Evamy, Logo. Przewodnik dla projektantów, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2009

  6. Joanna Sarzyńska-Putowska, Komunikacja wizualna, Fundacja ASP Kraków; 2002


 

Notes


Modified by dr Anna Owsian (last modification: 28-02-2023 10:55)